تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3736545
شناسه : 3736545
تاریخ :
بدهی ۱۰۰هزاردلاری فدراسیون ناشنوایان و کمک ۵۰ میلیاردی وزارت ورزش اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: مشکلی برای برگزاری بازیهای آسیایی ناشنوایان نداریم وزیر مستقیما به ستاد بازی‌ها ۵۰ میلیارد تومان دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، با موافقت کنفدراسیون آسیا، ایران به طور رسمی قرار است میزبان دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان در تهران باشد. این بازی‌ها پیشتر قرار بود در ۲۰ رشته ورزشی و در جزیره کیش برگزار شود اما در نهایت تهران به عنوان شهر میزبان قرار است در نیمه دوم سال پذیرای کشورهای شرکت کننده در این رویداد بین المللی باشد. دهمین دوره این رقابت‌ها، نخستین میزبانی ایران در بازی‌های آسیایی ناشنوایان به شمار می‌رود.

تلاش می‌کنیم بازی‌ها باشکوه برگزار شود

مصطفی نکونعل آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان به میزبانی تهران اظهار داشت: ستاد بازی‌ها به ریاست استاندار تهران از قبل از سال برگزار شد و در سال جدید هم ادامه پیدا کرد تقریباً همه برنامه‌ها مشخص شده و حتی مقرر شده که شهرداری تهران برنامه افتتاحیه و اختتامیه را برگزار کند. اعتبارات نیز هم از سوی وزارت ورزش و جوانان و هم از سوی استانداری پیش بینی شده است. در این چند روز نیز هم وزیر ورزش و هم استاندار تهران در فدراسیون حاضر شدند و جلساتی در خصوص برگزاری هر چه بهتر این بازی‌ها داشتیم.

وی افزود: همه درحال پیگیری هستند که این بازی‌های با شکوه تمام برگزار شود چرا که بعد از انقلاب این نخستین باری است که ایران میزبان بازی‌هایی با این سطح است. در مورد تعداد کشورهایی که قرار است در این بازی‌ها نیز حضور پیدا کنند به صورت شفاهی عدد ۲۱ را کنفدراسیون آسیایی از قبل به ما اعلام کرد و قرار بود در بخش مردان ۱۵ رشته داشته باشیم و در بخش بانوان هم میزبان ۹ رشته ولی همه این اطلاعات به صورت شفاهی به ما اعلام شده است.

وزیر ورزش ۵۰ میلیارد پرداخت کرده است

رئیس فدراسیون ناشنوایان خاطر نشان کرد: در این مدت ما هم زیاد پیگیر بودیم حتی به آقای پرگر نامه کتبی زدیم و قرار بود تا اول مرداد تمام کشورها برنامه نهایی خود را به ما اعلام کنند ولی تا به امروز که با شما صحبت می‌کنم هنوز هیچ اطلاعات تازه‌ای به ما ارائه نشده است. تمام تیم‌های ما آماده هستند اما از سایر کشورها خبری نیست. آقای پرگر هم فعلاً در فرانسه هستند و جواب قطعی به ما نداده است.

نکونعل آزاد در واکنش به انصراف برخی کشورها مانند استرالیا و ژاپن نیز گفت: بله تعدادی از کشورها انصراف دادند اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست و حتی دلیل انصراف هم مشخص نشده است. ممکن است همین کشورها مجدداً اعلام آمادگی کنند تا در این بازی‌ها حضور داشته باشند.

۱۰۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی بدهکاریم

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار برای برگزاری این بازی‌ها در نظر گرفته شده است؟ گفت: نگرانی بابت بودجه نداریم. آقای وزیر مستقیماً به ستاد بازی‌ها ۵۰ میلیارد تومان دادند شخص استاندار از برنامه بودجه ۱۰ میلیارد درخواست دادند که البته هنوز به دست ما نرسیده است. در مجموع از نظر مالی هر چند فشار روی ما است ولی نگران نیستیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان در مورد بدهی به فدراسیون جهانی عنوان کرد: ما از دو سال پیش چون نمی‌توانستیم واریزی داشته باشیم این کارها در جریان مسابقات مختلف به صورت نقدی پرداخت می‌کردیم ولی در این میان در گمرک به مشکل خوردیم و به فدراسیون جهانی بدهکار شدیم. بدهی ما حدود ۱۰۰ هزار دلار است که آن را خود فدراسیون تأمین کرده و به زود و در اولین سفرمان که شهریورماه برای مسابقات تیراندازی خواهد بود در هانوفر تسویه خواهیم کرد.