تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3736527
شناسه : 3736527
تاریخ :
ارزیابی عملکرد تیراندازان درالمپیک/ استارت فروغی برای ناگویا اقتصاد ایران: کارشناس تیراندازی گفت: جواد فروغی بر این باور است که هنوز دوره‌اش تمام نشده و از حالا برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی تلاش می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

یاسر خلیل نژاد، کارشناس تیراندازی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی تفنگ و تراپ در سی و سومین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: عملکرد بچه‌ها در ۱۰ متر تفنگ بادی خوب بود. مخصوصا شرمینه چهل امیرانی که با امتیاز ۶۳۰ و قرار گرفتن در جایگاه یازدهم و فاصله خیلی کم از رسیدن به فینال باز ماند. فاطمه امینی هم با کسب ۶۲۶.۲ در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت. آنچه که من به صورت آنلاین دیدم هر چهار تیرانداز ما در تیر اول مشکل داشتند که نشان از فشار بازیها بود.

وی افزود: مربی‌های ما باید در تمرینات این شرایط را برای آن‌ها بازسازی می‌کردند تا این فشار را تا حدودی کنترل کنند هر چند به هر حال میدان المپیک است و خواه و ناخواه این فشار روانی وجود خواهد داشت ولی در کل باید تمرینات بیشتری از نظر روانی روی تیراندازان انجام می‌شد.

این کارشناس تیراندازی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چهار ورزشکار ما در المپیک جوان بودند. شرمینه چهل امیرانی فقط چند سال است که فعالیت در این رشته را اغاز کرده است قطعا او با این روند در المپیک بعدی درخشش خوبی خواهد داشت. فاطمه امینی هم تیرانداز جوانی است و به گفته خودش تجربه خوبی را در المپیک به دست آورده که حتما در آینده می‌تواند از آن استفاده کند.

ارزیابی عملکرد تیراندازان درالمپیگ/ استارت فروغی برای ناگویا

خلیل نژاد با اشاره به اینکه بیست و چهارمی بیرانوند هم نتیجه مطلوبی بود، گفت: محمد بیرانوند هم با توجه به سن سال خود و حتی تجربه اولش عالی ظاهر شد. در همین المپیک تیراندازانی مدال گرفتند که در المپیک قبلی رکوردهایی که بچه‌های ما زده بودند را ثبت کرده بودند این نشان می‌دهد که اگر ملی پوشان ما تمرینات خود را هدفمند دنبال کنند به امید خدا در المپیک ۲۰۲۸ می‌توانند صاحب مدال هم شوند.

این کارشناس تیراندازی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون برنامه‌ای برای حفظ این المپیکی‌ها دارد؟ توضیح داد: هیچکس از فردای خودش خبر ندارد. در حال حاضر دولت تغییر کرده است و قاعدتا کابینه هم تغییر می‌کند این اتفاق کم کم به مجموعه‌های زیر دست هم خواهد رسید بنابراین نمی‌شود در هیچ موردی قول ۱۰۰ درصدی داد. اما این مورد را هم در نظر داشته باشیم که ورزشکار حرفه‌ای خودش را وارد این جریانات نمی‌کند.

وی تاکید کرد: این بچه‌ها هم سرمایه این رشته هستند و آینده خود را به تیراندازی گره زدند. فدراسیون قطعا حامی آنهاست تا تمرینات خود را منظم پیگیری کنند و در مسابقات برای ایران مقام آور باشند. حتی جواد فروغی هم این روزها که مستقیما با من در ارتباط است بر این باور نیست که دوره‌اش تمام شده او برای بازی‌های آسیایی برنامه دارد و امیدوار است که بتواند بازهم اتفاق خوبی را رقم بزند. فدراسیون حمایت‌هایش را ادامه خواهد داد مگر اینکه یک ورزشکار خودش بخواهد با دنیای حرفه‌ای خود پایان بدهد و از صحنه خارج شود.