تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736520
شناسه : 3736520
تاریخ :
رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان ‌بلوچستان اقتصاد ایران: زاهدان_ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از رشد ۲۰ درصدی صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان ‌بلوچستان طی چهار ماه سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان، ایوب کرد، افزود: ۴۸۱ هزار و ۲۱۸ تن کالا بوسیله ۲۰ هزارو ۳۳۹ دستگاه کامیون از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان در طی چهارماهه اول امسال جابجا شده که این میزان رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این میزان جابجایی ۴۲۱ هزارو ۱۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۶۰ هزارو ۲۰۸ تن کالا از پایانه مرزی میلک صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از این پایانه‌های مرزی را هیدروکربن، سیمان و فرآورده‌های لبنیاتی اعلام و ادامه داد: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۶۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت می‌گیرد.

کرد در پایان گفت: با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی شمال استان در توسعه روابط اقتصادی سیستان وبلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان، تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است تا همچنان شاهد افزایش صادرات از این پایانه‌های مرزی باشیم.