تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736499
شناسه : 3736499
تاریخ :
تداوم وزش شدید باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی در خراسان جنوبی تا اواسط هفته آینده تداوم ناپایداری‌های جوی در قالب وزش شدید باد و کاهش دید افقی را خواهیم داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فاطمه زارعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی در خراسان جنوبی تا اواسط هفته آینده تداوم ناپایداری‌های جوی در قالب وزش شدید باد و کاهش دید افقی را خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: برای نقاط باد خیر خراسان جنوبی به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی وقوع طوفان و گرد و خاک و اختلال در تردد قابل پیش بینی است که شهروندان در برنامه ریزی های خود به این نکته توجه داشته باشند.

زارعی بیان کرد: در زمینه وضعیت دمایی در خراسان جنوبی نیز با ادامه روند کاهشی دما امروز شنبه ۱۳ مردادماه نیز از شدت گرما کاسته می‌شود ولی مجدد از فردا روند تغییرات دمایی افزایشی خواهد بود و شاهد ماندگاری هوای گرم خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سرد ترین نقطه استان «خضری» بوده است، اظهار کرد: گرم‌ترین نقاط خراسان جنوبی دهسلم و طبس با ۴۶ درجه بالای صفر بوده است و دمای هوای بیرجند نیز در سردترین و گرم‌ترین ساعات ۲۳ تا ۳۷ درجه در نوسان بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین میزان وزش باد نیز از ایستگاه «درح» گزارش شده است که ۱۰۴ کیلومتر در ساعت بوده است.