تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3736495
شناسه : 3736495
تاریخ :
نمره منفی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات/ فضا مسموم است اقتصاد ایران: یک کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه فضای نقل و انتقالات در لیگ برتر به واسطه حضور برخی دلال‌ها مسموم است، در مورد عملکرد پرسپولیس در این فضا توضیح داد و آن را منفی عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در اردوی ترکیه حضور دارند و بازیکنان این تیم زیر نظر «خوان کارلوس گاریدو» خود را آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا می‌کنند. هنوز ترکیب پرسپولیس برای فصل آینده تکمیل نشده و مدیران این باشگاه به دنبال جذب بازیکن در پست‌های مختلف از جمله دروازه بان و دفاع چپ هستند.

قاسم دهنوی پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های نقل و انتقالاتی این باشگاه اظهار داشت: پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی را از دست داده و مسلماً باید بازیکنان در سطح نفرات جدا شده و یا حتی بالاتر از آنها به خدمت بگیرد. بازیکنانی باید به پرسپولیس بیایند که بتوانند به این تیم کمک کنند نه اینکه صرفاً یک مبلغ کلانی را دریافت و بدون هیچ آورده ای باشگاه را ترک کنند.

نمره منفی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات/ فضا مسموم است

نابسامانی در بازار نقل و انتقالاتی

او ادامه داد: فضای نقل و انتقالاتی بسیار مسموم است و دلال‌ها جولان می‌دهند. بازیکنی که تیمش در رده‌های انتهای جدولی بوده و برای بقا در لیگ برتر تلاش می کرده اکنون مدعی ۳ برابر شدن دستمزد فصل گذشته اش است در صورتی که آن بازیکن اصلاً از کیفیت فنی بالایی برخوردار نیست.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس تاکنون در نقل و انتقالات موفق عمل کرده یا خیر، گفت: به نظرم خیر، پرسپولیس تا این لحظه در جذب بازیکن موفق ظاهر نشده است. سرمربی اسم و رسم داری به تیم اضافه شده که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما زمانی که او می‌گوید فعالیت‌های نقل و انتقالاتی به عهده باشگاه است آیا مدیران یک بازیکن جذب می کنند که کارایی لازم را برای پرسپولیس نداشته باشد و در مسابقات نتواند انتظارات را برآورده کند. این مساله برای شخص سرمربی دردسر ساز نخواهد شد؟ امیدوارم «گاریدو» بتواند در پرسپولیس نتایج لازم را بگیرد.

پرسپولیس نشان داده متکی به بازیکن نیست

دهنوی تصریح کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است و شکی در آن نیست، این تیم نشان داده که با داشتن فقط ۱۳، ۱۴ بازیکن هم موفق ظاهر می‌شود و همه شاهد کسب نتایج خوب دوران حضور «برانکو ایوانکوویچ» در این تیم بودند. پرسپولیس هیچ وقت متکی به بازیکن نبوده و اگر حاشیه در تیم به وجود نیاید و هواداران که مُهره اصلی موفقیت یک باشگاه هستند پشت بازیکنان و اعضای کادرفنی باشند، پرسپولیس باز هم با هر بازیکنی که در اختیار داشته باشد نتایج خوبی را کسب خواهد کرد.

نمره منفی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات/ فضا مسموم است

کار سخت علیپور در پرسپولیس

او افزود: «عبدالکریم حسن»، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند نقش پررنگی در ترکیب فصل گذشته پرسپولیس داشتند که اکنون در این تیم حضور ندارند و هر فردی که به جای این نفرات در تیم ظاهر می‌شود انتظارات زیادی از او می‌رود. جو پرسپولیس به واسطه هواداران زیادی که دارد حتی از تیم ملی هم بیشتر است و بازیکنان مانند علی علیپور که در سال‌های اخیر در تعداد بازی‌های اندک به میدان رفته اند کار سختی خواهند داشت.

دهنوی خاطر نشان کرد: به نظرم فرشاد احمدزاده نسبت به علیپور وضعیت بهتری دارد. این بازیکن فصل گذشته در اکثر بازی‌های سپاهان به میدان رفت و جزو ترکیب اصلی بود و اگر آمادگی فصل گذشته را داشته باشد می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید.

این پیشکسوت در خصوص جذب احتمالی «الکسیس گندوز» و جایگزینی این دروازه بان به جای عیلرضا بیرانوند گفت: حضور بیرانوند در یک تیم، ۵۰ درصد موفقیت یک تیم را تضمین می‌کند. هر فردی که جانشین پرسپولیس می‌شود باید بتواند از لحاظ روحی و روانی بسیار آماده باشد. هواداران هم در این زمینه نقش پررنگی دارند و باید از بازیکنان و کادرفنی حمایت کنند تا به موفقیت برسند.