تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736486
شناسه : 3736486
تاریخ :
پشت نوبتی در بهزیستی نداریم/ جذب ۴۳۰۰ توانجو طی سه سال اقتصاد ایران: قائمشهر - رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث توزیع تجهیزات کمک توانبخشی هیچ پشت نوبتی وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد قادری جمعه شب در پایان سفر به مازندران و در دیدار با مسؤولان استان با بیان اینکه در بحث ظرفیت سازی اجتماعی تاکنون ۸۶ مجموعه از تشکل‌ها و مؤسسات پای کار آمدند، گفت: امروز شاهد فاز دوم ظرفیت سازی در استان مازندران به عنوان بیستمین استان کشور هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون در بحث توزیع تجهیزات کمک توانبخشی و موارد دیگر، هیچ پشت نوبتی نداریم افزود: مناسب سازی فضاها و اماکن شهری و روستایی و غربالگری‌ها از اهداف سازمان بهزیستی است و در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی از افزایش ۲۲۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: کمک به جامعه هدف، رسالت اصلی سازمان بهزیستی است و در سنوات گذشته اقدامات اثرگذاری صورت گرفته به طوری که حق پرستاری در مازندران از دو هزار نفر به هفت هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور کاهش پشت نوبتی مستمری، برگزاری آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت، جذب سه درصدی سهمیه آزمون‌های فراگیر و بازیابی آن طی ۱۲ سال گذشته در دولت سیزدهم و برنامه برای جذب ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه اجرایی سراسر کشور را از جمله توفیقات دیگر سازمان بهزیستی اعلام کرد.

یوسف نوری، استاندار مازندران نیز در ادامه با اشاره به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم و تداوم آن در دولت چهاردهم، گفت: کار کردن در راستای الگوی حکمرانی آقا امیرالمومنین (ع) جای تقدیر دارد و مدیران در هر پست و مقامی باید مولای متقیان علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید به مناسب سازی فضا و اماکن شهری و روستاها توجه ویژه ای شود، افزود: یکی از اهداف استانداری مازندران توجه به حضور پررنگ افراد دارای معلولیت در جامعه است و در این راستا ویژه سازی اردوگاه برای افراد دارای معلولیت یکی از برنامه‌های اصلی ما در این حوزه است.

مقام عالی دولت در مازندران تاکید کرد: افراد دارای معلولیت در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند بنابراین باید در جامعه حضور فعال داشته باشند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و در این راستا همه مدیران باید گام‌های اساسی بردارند.