تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736445
شناسه : 3736445
تاریخ :
طرح فدک مهمترین پروژه سازمان آب و برق خوزستان است اقتصاد ایران: اهواز - مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان طرح فدک را مهمترین پروژه آبرسانی در حوزه مسئولیت های خود عنوان کرد و گفت: اگر این طرح سریع تر عملیاتی شود شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صدریان فر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت اظهار کرد: مهمترین طرح در حوزه مسوولیت‌های سازمان آب و برق خوزستان، طرح فدک است که در دولت شهید رئیسی آغاز شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح، یک پنل فنی ملی برگزار کردیم و همه مسیرهای مستعد مورد بررسی قرار گرفت، طرحی که سازمان آب و برق خوزستان مطالعات آن را انجام داده بود، به عنوان بهترین مسیر مورد تصویب پنل ملی قرار گرفت و پس از تهیه سندها و برآورد قیمت‌ها، مستندات لازم به دبیر خانه هیأت دولت ارسال شد؛ البته تفاهم نامه آن با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) منعقد شده و کارهای مقدماتی آن در حال اجرا است اما برای طرح اصلی به علت رقم بالای قرارداد، نیاز به مجوز هیأت دولت داریم که امیدواریم انجام شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: آبی که از طریق طرح فدک برای منطقه تأمین می‌شود تنها برای شرب نیست؛ یکی از دلایل کندی کار نیز این بود که سندها بر اساس آب شرب ثبت شده بود ولی با پیگیری‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که تأمین آب کشاورزی نیز به سندها اضافه شود تا بتوانیم از بُعد اشتغال کشاورزی هم برای مردم منطقه کاری انجام دهیم، که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت؛ اگر طرح فدک سریع‌تر عملیاتی شود شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

صدریان فر در خصوص کشاورزی در محدوده دریاچه سد کارون ۳ تصریح کرد: درخواست باغدارانی که متقاضی تأمین و تخصیص آب بودند بررسی شد و همکاری با تعدادی از آنها در دستور کار قرار گرفت؛ مابقی درخواست‌ها نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به موضوع گردشگری و ترابری آبی در شمال شرق خوزستان عنوان کرد: محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد ولی پس از همفکری با مسؤولان شهرستان، تلاش کردیم خدمات مطمئنی از لحاظ ایمنی و کیفی به مردم ارائه دهیم.

صدریان فر افزود: زمانی که سد کارون ۳ ساخته می‌شد قرار بر آن بود که ترابری آبی با احداث پل ارتباطی بین روستاهای منگشت از طریق دهدز یا دزپارت، فقط برای بومیان منطقه انجام شود اما به دلیل استقبال گردشگران و استفاده بیش از ظرفیت ترابری آبی منطقه، به علت محدودیت‌های موجود و به منظور جلوگیری از بروز حوادث، به فرماندار و مسئولین محلی گوشزد کردیم طبق استانداردهای تعریف شده از ترابری استفاده کنند تا منجر به حادثه‌ای نشود.

وی با اشاره به پروژه احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در شهرستان ایذه برای تأمین آب شرب مردم منطقه، گفت: این پروژه تاکنون بیش از ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری می‌رسد.