تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736423
شناسه : 3736423
تاریخ :
خدمات‌رسانی۶ هزار نفر کادر درمان داوطلب در مسیر کربلا به نجف اقتصاد ایران: ایلام-نماینده عالی رییس جمهور در طرح ملی اربعین گفت: امسال حدود ۶ هزار نفر کادر درمان داوطلب در مسیر نجف به کربلا به زوار خدمات رسانی می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی، نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین، روز جمعه در حاشیه بازدید ستاد اربعین هلال احمر کشور از مرز مهران، گفت: بر اساس تاکیدات رئیس جمهور، صبح امروز از مرزهای کشور مرتبط با موضوع اربعین حسینی در جنوب کشور و بعدازظهر نیز از مرز مهران بازدید شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار نفر کادر درمانی به صورت داوطلب در طرح پزشک سیار در مسیر کربلا به نجف حضور داشتند و به زوار در کنار داوطلبان جمعیت هلال احمر خدمات‌رسانی کردند، افزود: امسال حدود ۶ هزار نفر کادر درمانی شامل پزشک متخصص، پرستار و پزشک داوطلب شده‌اند که در فعالیت‌های ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین نقش داشته باشند.

نماینده عالی رییس جمهور در طرح ملی اربعین با بیان اینکه مرز مهران اصلی‌ترین و جدی‌ترین مرز کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است، ادامه داد: خوشبختانه شاهد یک نهضت و حرکت عمومی و مردمی‌با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های مردمی و استانداری‌ها در حوزه اربعین در کشور هستیم.

اوحدی با بیان اینکه یک تحول جدی در حوزه زیرساخت‌های اربعین نسبت به سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: در مرز مهران همه امکانات و شرایط برای استقبال و حضور زوار اربعین آماده بوده و نصب سایه بان‌ها در پایانه مرزی مهران با توجه به گرمای هوا خدمت بسیار خوبی برای زوار اربعین در این مرز است.

نماینده عالی رییس جمهور در طرح ملی اربعین گفت: توصیه ما به زوار اربعین این است سفر خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که گرمای هوا را مد نظر قرار داده و ورود خود را به مرزهای کشور در ساعت خنک روز انتخاب کنند و همچنین زواری که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بلیط رفت و برگشت را تهیه کرده که در برگشت با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که حدود ۶۰ درصد زوار از مرز مهران تردد کنند، ابراز کرد: تمهیدات خوبی در مهران و پارکینگ‌های اربعین (یک و ۲) و پایانه مسافری برکت فراهم شده و ظرفیت پارک بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مرز و شهر مهران برای خودرهای شخصی در نظر گرفته شده است.

اوحدی گفت: با توجه به تمهیدات خوبی که فراهم شده توصیه ما به زوار این است که برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که متناسب با وزیع سفرها موجب ازدحام جمعیت در مرزها نشود و در صورت امکان برای تردد به مرزها، از خودروهای شخصی استفاده کنند چرا که خوشبختانه به لحاظ پارک خودرو مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

نماینده عالی رییس جمهور در طرح ملی اربعین با تاکید بر اینکه باید تمهیدات لازم برای اسکان موقت زوار در برگشت در مرز مهران فراهم شود، افزود: تلاش می‌شود که از چادرهای بزرگ در پارکینگ‌های اربعین و پایانه برکت در مرز مهران برای اسکان موقت زوار در مسیر برگشت با هماهنگی انجام شده با رئیس جمعیت هلال احمر کشور استفاده شود.

وی با اشاره به فراهم بودن امکانات سرمایش و خنک کننده در مرز مهران، ابراز کرد: با توجه به امکانات فراهم شده، ارائه خدمات در خور شانی برای زوار اربعین حسینی در سال جاری پیش بینی می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: امکانات خدمات درمانی در کنار بقیه خدمات یک رکن اساسی در کنار سایر خدمات است که این خدمات در داخل و بیرون از مرزهای کشور در مسیر تردد زوار فراهم شده است.

نماینده عالی رییس جمهور در طرح ملی اربعین ابراز کرد: در استان ایلام ۳۰ پایگاه دائم و موقت امداد و نجات آماده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف سپاه از جمله بهداری برای خدمات رسانی به زوار نیز پای کار آمده است، گفت: بیمارستان صحرایی العقیله نیز در صحن عقیله کربلای معلی برپا می‌شود و سپاه ارائه خدمات به زوار در بیش از ۱۸ مرکز درمانی را عهده دار شده و در بخش اسکان موقت هم فعالیت خواهد داشت.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت‌های درمانی در مسیر طریق الحسین ۲۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ موکب درمانی در مسیر تردد زوار دایر می‌شود و با این همت و عزمی‌که همه مجموعه پای کار