تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736418
شناسه : 3736418
تاریخ :
دو جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار می‌شود اقتصاد ایران: همدان-رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از برگزاری جشنواره‌های مبل و منبت ملایر در مهر ماه در ملایر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم جلیلی عصر جمعه در جلسه هم اندیشی مبلمان منبت شهر جهانی که با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان و فعالان مبل و منبت برگزار شد ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بیان داشت: هنر صنعت مبلمان منبت برند اول شهرستان ملایر است.

وی افزود: امسال در ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه ۱۱ جشنواره برگزار می‌گردد که دو مورد آن به مبلمان منبت و چوب مرتبط است یکی پنجمین جشنواره مبلمان منبت و دومی رویداد روز جهانی چوب است که در این رویداد روز جهانی چوب حدود چهل هنرمند از سراسر کشور به مدت ۵ روز آثار خود را با موضوع فرهنگ در چوب تولید و رقابت خواهند کرد.

مجید فرجی شهردار ملایر نیز بیان داشتند: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی جز پتانسیل‌های شهرستان هستند بحث برندینگ شهرستان انجام شده است و اطلس سرمایه گذاری شهرستان با موضوع مبلمان منبت تهیه و در ایام جشنواره رونمایی و ارائه خواهد شد و سه فاز از پارک جهان کوچک در شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

احمد آریایی نژاد نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: هدف از برگزاری رویداد و جشنواره معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و نفع اقتصادی برای ذینفعان آن بخش می‌باشد که نیازمند کارگروه، دبیرخانه دائمی و تقسیم کار می‌باشد ما نیاز به یک تعاونی قدرتمند داریم که باعث کاهش قیمت مواد اولیه و کمک به هنرمندان کم بضاعت گردد، بحث ناحیه اقتصادی سامن که با تلاش‌های صورت گرفته دوباره فعال و در حال پیگیری است

حجت الاسلام احد آزادیخواه دیگر نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشتند: برندهای جهانی مبلمان و انگور به شهرستان ملایر هویت داده است و یک سرمایه استثنایی برای شهرستان محسوب می‌گردد که باعث همدلی و وحدت در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای حفظ و اعتلای این هنر صنعت شده است که انصافاً کارهای بزرگی برای مبلمان صورت گرفته شده است مانند دعوت از رایزن‌های اقتصادی، جلسه با اعضای سازمان توسعه تجارت، دعوت از رؤسای اتاق مشترک اقتصادی، تبلیغات گسترده از رسانه ملی و جشنواره ها که کارهای بسیار بزرگ و پر زحمتی بوده اند. برای رونق اقتصادی این هنر، علاوه بر تعاونی که نیاز اولیه می‌باشد ایجاد ارتباط با کشورهای هدف صادراتی و تشکیل دبیرخانه دائمی شهر جهانی مبلمان و صیانت از این برند و مالکیت معنوی بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: در چند سال گذشته در زمینه مبلمان رشد اقتصادی زیادی رو شاهد بودیم امسال پنجمین جشنواره مبلمان منبت با قوت در شهرستان اجرا خواهد شد که نشان از وفاق و همدلی بین هنرمندان و دستگاه‌های اجرایی دارد و نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که هدف از برگزاری جشنواره‌ها معرفی توانمندی‌ها و داشته‌هایمان می‌باشد. در جلسه رئیس اتاق اصناف، اتحادیه درودگران و جمعی از هنرمندان مطالب و مشکلات حوزه کاری بیان کردند.