تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3736406
شناسه : 3736406
تاریخ :
سال کابوس‌وار تیم بازاریابی اپل؛ خالق آیفون بابت تبلیغ جدید Underdogs عذرخواهی کرد اقتصاد ایران: پس از تبلیغ جنجالی اپل برای آیپد که این شرکت را مجبور به عذرخواهی کرد، تبلیغ جدید شرکت کورپتینویی نیز جنجال برانگیز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تیم بازاریابی اپل سال چندان درخشانی را سپری نمی‌کند. تنها چند ماه پیش بود که تبلیغ این شرکت برای آیپد با عنوان Crush پس از واکنش‌های منفی افکار عمومی حذف شد؛ اپل عذرخواهی کرد و موضوع به فراموشی سپرده شد؛ با‌این‌حال، اکنون تبلیغ دیگری از سازنده‌ی آیفون جنجال تازه‌ای به پا کرده و باعث عذرخواهی دوباره‌‌ شده است.

پوستر تبلیغ جدید اپل با عنوان OOO نشان دهنده کاراکترهای اصلی
Apple

اواسط ژوئیه، اپل تازه‌ترین تبلیغ از سری تبلیغات موسوم به Underdogs را با عنوان «OOO» (مخفف Out Of Office یا خارج از دفتر) منتشر کرد. این تبلیغ، گروهی از همکاران را نشان می‌داد که برای انجام کارهای مختلف در حین سفر، از محصولات اپل استفاده می‌کنند. مانند قسمت‌های پیشین سری «آندر داگز»، تبلیغ تازه هم لحنی کمدی داشت.

اسکرین شات‌های از تبلیغ جنجالی اپل
Apple

نکته‌ی جنجالی ماجرا، شیوه‌ی به تصویر کشیده شدن تایلند در تبلیغ مورد بحث بود؛ صحنه‌های مختلفی از این تبلیغ، همکاران را در حال گشت‌وگذار در این کشور شرق آسیایی نشان می‌داد. واکنش‌های آنلاین، تبلیغ تازه‌ی اپل را به‌دلیل نمایش نادرست تایلند به عنوان کشوری توسعه‌نیافته و عقب‌مانده محکوم کردند.

اپل می‌گوید که برای ساخت تبلیغ بحث برانگیز خود، با یک شرکت فیلم‌سازی محلی در تایلند همکاری کرده است؛ اما این باعث فروکش کردن انتقاد‌ها نشد.

صحنه‌ای از تبلیغ اپل نشان دهنده‌ی چهار نفر سوار بر یک موتور دارای سایه‌بان
صحنه‌ای از تبلیغ جدید اپل که چند نفر را دور میز درحال غذا خوردن و استفاده از آیپد نشان می‌دهد

ماجرا تا جایی بالا گرفت که به گزارش بلومبرگ، سخنگوی کمیته‌ای از مجلس نمایندگان تایلند روز پنج‌شنبه گفت: «مردم تایلند از این تبلیغ بسیار ناراحت هستند. من مردم تایلند را تشویق می‌کنم که استفاده از محصولات این شرکت را متوقف کنند و به برند‌های دیگر روی بیاورند.»

در پاسخ به جنجال‌های فزاینده، اپل تبلیغ پرسروصدای خود را از کانال یوتیوب و دیگر پلتفرم‌ها حذف کرد؛ هم‌چنین این شرکت صبح جمعه بیانیه‌ای صادر کرد: «هدف ما جشن گرفتن خوش‌بینی و فرهنگ کشور بود و از اینکه نتوانستیم پویایی تایلندِ امروز را به‌طور کامل به‌تصویر بکشیم عذرخواهی می‌کنیم. پخش فیلم متوقف شده است.»

مقالات مرتبط:
  • سامسونگ برای تبلیغ گوشی‌های جدیدش، یک اتوبوس را از وسط تا کرد!
  • اپل با تبلیغ جدید آیپد پرو از هنرمندان دل‌جویی کرد [تماشا کنید]
  • سامسونگ با طعنه به اپل، تبلیغ آیپد پرو را بازسازی کرد [تماشا کنید]

پس از عذرخواهی اپل و حذف ویدئو، انتظار می‌رود که جنجال پیش‌آمده به‌زودی فروکش کند. تبلیغ «کراش» اپل برون‌سپاری نشده بود و آن را خود تیم داخلی این شرکت تولید کرده بودند؛ مشخص نیست این موضوع برای ویدئوی تازه‌ی سری «آندر داگز» هم صدق می‌کند یا نه.