تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3736384
شناسه : 3736384
تاریخ :
دولت و ملت لبنان حامی مقاومت؛سیاستمدار بدنام تنها صدای مخالف اقتصاد ایران: حزب الله در ۱۰ ماه نبرد خود با رژیم صهیونیستی از حمایت همه طوائف لبنانی برخوردار بوده است. البته در این بین یکی از سیاستمداران که به دلیل جنایاتش در جنگ داخلی لبنان در دهه ۱۹۸۰ شهره است، تنها صدای ضد مقاومت در لبنان محسوب می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، مقاومت لبنان طی 10 ماه اخیر از تائید دولت و ملت این کشور برخوردار بوده و دولت نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور این کشور در حد توان از معادله طلایی دولت، ارتش و مقاومت و حق دفاع مشروع لبنانی ها که به دست حزب الله محقق شده،  حمایت کرده است.

علاوه بر دولت، گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی که به دلیل ساختار متکثر این کشور هر از گاه دارای اختلافاتی با هم هستند نیز از حق دفاع مشروع مقاومت حمایت کرده و حتی برخی از این گروه‌ها مانند جماعت اسلامی (شاخه اخوان المسلمین)، در کنار حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها مبارزه کرده‌اند.

 

.

 

در همین راستا می‌توان ادعا کرد که یکی از برکات حضور حزب‌الله در جهت حمایت از مقاومت غزه کاهش شکاف‌های قومی و طایفه‌ای میان شیعه و سنی در لبنان بوده است. این امر در شرایطی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی طی دو دهه اخیر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای به منظور گسترش و تعمیق این شکاف به ویژه در جریان جنگ سوریه انجام داده بودند تا بتوانند از این رهگذر آتش فتنه و جنگ داخلی در لبنان را هم شعله‌ور کنند. 

در همین زمینه «رونی آلفا»، کارشناس لبنانی به خبرنگار تسنیم در بیروت می‌گوید: یکی از نتایج و پیامدهای طوفان الاقصی نابودی و حذف اختلافات با ریشه‌های طایفه‌ای و مذهبی به ویژه در لبنان بود که در نهایت امر منجر به یکپارچه شدن دیدگاه نیروها و جریان های سیاسی با گرایشات و رویکردهای مختلف نسبت به تجاوز اسرائیل شده است. 

لبنان , حزب الله لبنان , سمیر جعجع ,

البته در این بین یک استثنا وجود دارد و یکی از سیاستمداران بدنام لبنانی که به دلیل جنایت‌هایش در زمان جنگ داخلی لبنان در دهه 1980 چهره ای منفور در جامعه این کشور محسوب می شود، تنها صدای مخالف مقاومت در گرماگرم نبرد طوفان الاقصی شده است: سمیر جعجع، از فرماندهان فالانژیست که اکنون نیروهای شبه نظامی مورد حمایت کشورهای غربی با عنوان «قوات لبنانی» را فرماندهی می کند. 

لبنان , حزب الله لبنان , سمیر جعجع ,

سمیر جعجع با دنبال کردن خط سیاسی رسانه‌های غربی و دستورالعمل سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیروت تبدیل به صدای ضد سلاح مقاومت در بحبوحه نبرد طوفان الاقصی شده است.

 

این جریان ضد مقاومت در لبنان با گروکشی مباحثی چون انتخاب رئیس جمهور جدید تلاش می‌کند از داخل لبنان مکمل حملات صهیونیست‌ها به مقاومت در جبهه‌های جنوب شود. این درحالی است که حزب الله همواره از تقابل با نیروهای لبنانی با وجود اختلافات پرهیز داشته و سلاح مقاومت هرگز به سمت هیچ یک از گروه های سیاسی در داخل لبنان نبوده و تنها رژیم غاصب و اشغالگر را هدف حمله خود قرار داده است.

انتهای پیام/