تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3736371
شناسه : 3736371
تاریخ :
پیام سرلشکر موسوی در خصوص شهید «سامی مقام» اقتصاد ایران: فرمانده کل ارتش طی پیامی، ضمن تجلیل از حماسه آفرینی شهید حسین سامی مقام و همرزمان وی، از مردم برای تشییع پیکر آن شهید والامقام و وداع با آن زنده جاوید قدردانی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، طی پیامی، ضمن تجلیل از حماسه آفرینی شهید حسین سامی مقام و همرزمان وی، از مردم غیور و قدردان سنندج، تهران و اصفهان برای تشییع پیکر آن شهید والامقام و وداع با آن زنده جاوید قدردانی کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

" والسابقون السابقون اولئک المقربون فی جنات النعیم" (سوره مبارکه واقعه)

یاد شهیدان جنت مکانِ اولین روزهای دفاع از انقلاب و میهن اسلامی، یادآور روزهای حمیت و همت مردان گمنامی است که بی هیچ ادعایی برای عزت و سربلندی امروز ایران عزیز، بسیارمجاهدت کردند.

۴۵ سال پیش، در روزهای غربت جمهوری اسلامی و ایامی که نهال نوپای انقلاب درمعرض تند باد مخالفان و دشمنان قرار داشت شهید حسین سامی مقام و سربازان، درجه داران و افسران دلیر ارتش؛ این رکن دفاع واستقلال کشور، با حمایت امامین انقلاب و مردم و همراهی برادران رشید سپاه پاسداران، حماسه‌ها آفریدند و انقلاب، ایران و نظام اسلامی را در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان، هر روز آبدیده‌تر و استوارتر کردند.

شهید حسین سامی مقام، گوهری از نیروی پرافتخار دریایی و ستاره‌ای از آسمان ایثارگران لشکر ۲۸ قهرمان نیروی زمینی و از شمار فرماندهان مخلص و گمنامی است که برای دفاع از کردستان، این قطعهِ پاکِ خاکِ ایران، درخشید و خون پاکش را برای اعتقاد و آرمانش با وجود فشار بی امان در زندان ضد انقلاب و تسلیم ناپذیری در برابر خواسته‌های آنان، نثار کرد و خاطرات شهیدان دلاورخطه غیورِکردِ کُردستان و رزمندگان بزرگی همچون صیاد شیرازی، بروجردی، نصرت زاد، کاوه، آبشناسان، کشوری و شهرامفر را زنده کرد.

ایستادگی و مقاومت آن فرمانده و افسر دلباخته دین، مردم و وطن در برابر عناصر گروهک‌های ضد انقلاب و ایادی وابسته به استکبار، پیوند و ادامه خط دفاع از دیروز تا امروزِ جبهه مقاومت در برابر صهیونیست غاصب و ظالم را یادآوری می‌کند.

با گرامی داشت یاد شهیدانِ عزیزِ جبهه‌های نبرد حق، مراتب سپاس خود و آحاد ارتش از مردم غیور و قدردان سنندج، تهران واصفهان برای تشییع پیکرشهید سامی مقام و وداع با آن زنده جاوید را تقدیم می‌کنم و امیدوارم با استقبال شایسته برادران و خواهران دینی ام در سمیرم ازآن میهمان آسمانی، دعای خانواده معظم شهیدان و مردم شریف ایران، مشمول رزمندگان دفاع ازانقلاب و جنگ تحمیلی تا صحنه‌های عظیم مقاومت امروز باشد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی