تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3736344
شناسه : 3736344
تاریخ :
شهادت ۸۸۵ نفر از اعضای کادر درمان در غزه اقتصاد ایران: دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون ۸۸۵ نفر از اعضای کادر درمان به شهادت رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز جمعه اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته (15 مهرماه) تاکنون 885 نفر از اعضای کادر درمان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

در گزارش این نهاد فلسطینی آمده است که رژیم صهیونیستی طی 300 روز جنگ علیه غزه 79 نفر از نیروهای امداد و نجات را نیز به شهادت رسانده است. همچنین در این مدت 34 بیمارستان و 68 مرکز درمانی نیز در نوار غزه به کامل از خدمت رسانی خارج شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه همچنین اعلام کرد که 10 هزار نفر در نوار غزه به سرطان مبتلا شده و 71 هزار نفر نیز از التهاب کبد رنج می‌برند.

در حالی که از ابتدای جنگ غزه تاکنون رژیم صهیونیستی و حامیان آن اقدامات خصمانه متعددی علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) انجام داده و خلل بزرگی در روند کار این آژانس برای امدادرسانی به مردم غزه ایجاد کرده‌ است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا از کشتار 200 کارمند خود در جریان جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه از 7 اکتبر گذشته تاکنون خبر داد و اعلام کرد که این بزرگترین تلفات میان کارکنان بین‌المللی از زمان تاسیس سازمان ملل در سال 1945 است.

وی ادامه داد: حدود 10 ماه قبل که جنگ آغاز شد هیچکس تصور نمی‌کرد که به این نقطه خطرناک برسیم. تا امروز 200 نفر از اعضای تیم آژانس آنروا در غزه کشته شده‌اند و این‌ها فقط عدد نیستند؛ بلکه همکاران و دوستان ما از جمله معلم، پزشک، پرستار، مهندس و تکنسین هستند که عمر خود را صرف خدمت به جامعه کردند.

کمیسر کل آنروا در ادامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا در قبال تک تک افرادی که در غزه قتل عام شده‌اند، مسئولیت خود را بپذیرد.

علاوه بر آن، کارکنان و تیم‌ها و مراکز آنروا در غزه همچنان در معرض حملات عامدانه صهیونیست‌ها قرار دارند و لازارینی اعلام کرد که 50 درصد از مؤسسات آنروا در غزه ویران و 190 تاسیسات زیرساختی وابسته به آنروا در جریان حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه نابود شده است.

انتهای پیام/