تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3736339
شناسه : 3736339
تاریخ :
مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا ضمن انتقاد از مایکروسافت، اپل را ستایش کرد اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا ادامه‌ی همکاری‌اش با مایکروسافت را غیرقطعی می‌داند و معتقد است اپل، رویکرد و امنیت بسیار بهتری دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اد باستین، مدیرعامل دلتا ایرلاینز، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی راجع‌به قطعی خطوط هواپیمایی خود گفت قطعی گسترده‌ی اخیر، به‌خاطر یک به‌روزرسانی معیوب از سوی شرکت CrowdStrike اتفاق افتاد و این حادثه در ۵ روز، نیم میلیارد دلار به شرکتش خسارت وارد کرد.

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز که اکنون از نظر درآمد به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شود، به‌خاطر مشکل پیش آمده، بیش از ۵۰۰۰ پرواز خود را لغو کرد و حتی چند روز پس از خرابی اولیه، صفحه‌‌ی خطای آبی هنوز در فرودگاه‌ها قابل مشاهده بود.

از جمله هزینه‌هایی که این شرکت هواپیمایی متحمل شده است شامل هزینه‌های مرتبط‌ با ریست کردن دستی بیش از ۴۰ هزار سرور این مجموعه و همچنین پرداخت‌ خسارت به مسافرانی که بلیط تهیه کرده بودند می‌شود.

وقتی از باستین در مورد ادامه‌ی رابطه‌ی تجاری شرکتش با مایکروسافت پس از این حادثه پرسیده شد، او گفت: «احتمال همکاری بسیار ناچیز است. شما آخرین‌باری که خبری درباره‌ی قطعی گسترده‌ی اپل شنیدید کی بود؟» او بخشی از تقصیر را متوجه ارزش‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری کرد که اخیراً با هیاهوی هوش مصنوعی مولد افزایش یافته است. او معتقد است که آن‌ها در حال ساختن آینده هستند، درصورتی که اول باید مطمئن شوند که فناوری حالِ حاضر به‌‌درستی کار می‌کند.

مقالات مرتبط
  • باگ نرم‌افزاری CrowdStrike و قطعی جهانی IT زیان ۵۰۰ میلیون دلاری برای خطوط هوایی دلتا به‌بار آورده است
  • پس‌لرزه فاجعه صفحه آبی مرگ ویندوز؛ هواپیمایی «دلتا» هزار پرواز دیگر را لغو کرد

برخلاف مایکروسافت، اپل در سال‌های اخیر دسترسی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به هسته‌ی macOS را محدود کرده است. یکی از سخنگوهای مایکروسافت می‌گوید: به‌دلیل توافقی که با کمیسیون اروپا به‌دست آورده‌ایم، از نظر قانونی نمی‌توانیم سیستم عامل خود را به روش اپل محدود کنیم. مایکروسافت آزاد است در مورد مدل تجاری خود تصمیم‌گیری کند و زیرساخت امنیتی خود را برای پاسخگویی به تهدیدات تطبیق دهد؛ مشروط بر اینکه این کار مطابق با قوانین رقابت اتحادیه اروپا انجام شود.