تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3736314
شناسه : 3736314
تاریخ :
سهم سنگینی از ترور بر عهده کسی است که به دشمن اطلاعات می‌دهد اقتصاد ایران: حجت‌الاسلام انصاریان گفت: بخش عظیمی از حادثه بسیار تلخ ترور شهید هنیه مربوط به مسئله زبان می‌شود؛ آن کسانی که به گرگ‌های دنیا خبر دادند تا ایشان را در فلان مکان ترور کنند، سهم سنگینی در این ترور داشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت دهه سوم محرم برگزار شد اظهار داشت: مجموعه دین نازل شده پروردگار که از زمان حضرت آدم (ع) تا رسول الهی اسلام ارائه شده یک دین است. البته مسائل آن به تناسب زیاد شدن جمعیت اضافه شده است. زمان پیامبر در غدیر خم با نصب امام علی (ع) دین کامل و جامع شد.

این سخنران دینی ادامه داد: در زمان همه انبیا اسلام بود و در دوران پیامبر اسلام بود و تا روز قیامت نیز اسلام دین حق خواهد بود. دین اسلام بر دو بخش ایمان و عقیده و دیگری عمل به قوانین شریعت تقسیم شده است. می‌طلبد آدمی برای تحصیل متعلق ایمان خویش اقدام کند و متعلقات ایمان را با دلیل و برهان بیابد، باور کند و با آن گره بخورد.

او  خاطرنشان کرد: این متعلقات ایمان پنج حقیقت خدا، قیامت، فرشتگان، انبیا و قرآن است. البته پیش از اسلام به جای قرآن کتاب‌های آسمانی دیگری بود که نازل شده پروردگار بود و اصل آنان به دست جنایت کاران بشری و بیشتر یهود از بین رفته است و تنها کتاب نازل شده ای که کامل و بدون تحریف مانده قرآن کریم است. انسان یا باید برود علوم الهی را تحصیل کند تا باورهای ایمانی خود را تقویت کند یا باید از کسانی که این علوم را تحصیل کرده یعنی از عالمان واجد شرایط، حقایق الهی را دریافت کند.

سخنران دینی با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌ها باید از عالمان واجد شرایط برای سخنرانی دعوت کنند تا عمر مردم ضایع نشود، تصریح کرد: عمر مردم را نباید به مسائلی که ریشه قرآنی ندارد ضایع و تباه کرد. اینگونه سخنرانان باید بدانند پیامبر می‌فرماید هر سخنرانی اگر متخصص قرآن و روایت نباشد و عمر مردم در پای منبر او تباه شود او را در قیامت به دادگاه می‌برند و می‌گویند تو عمر این افراد را نابود کرده ای؛ در گذشته سخنرانان یا مجتهد بودند یا قریب الاجتهاد و دین‌شناس بودند و به شدت به عمر مردم اهمیت می‌دادند که مبادا عمر آنان را تباه شود. حتی آنان با وجود اینکه سخنرانان خوبی بودند و مفید صحبت می‌کردند اما بعد از سخنرانی از مردم حلالیت می‌خواستند.

 

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سخنرانان قدیم برای رشد ایمان و خدمت به اخلاق مردم سخنرانی‌های پربار و ارزشمندی داشتند. اینکه سخنران تحت تأثیر قرآن و روایات باشد چه تأثیری می‌تواند در روح و روان مستمع بگذارد. امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که دین شناس نیست و برای شیعیان سخنرانی کند این فرد دزد است و ضرر چنین فردی از ارتش یزید بر شیعیان سنگین‌تر است؛ برخی سخنرانان به دین مردم ضربه می‌زنند.

او با اشاره به اینکه آدمی اگر ایمان قوی داشته باشد سخن لغو و بیهوده نمی‌گوید عنوان کرد: غیبت، تهمت، زشت‌گویی، ترساندن مردم، دروغگویی و… لطمه زدن به دیگران است. بخش عظیمی از حادثه بسیار تلخ دیروز ترور اسماعیل هنیه مربوط به مسئله زبان می‌شود کسانی که به گرگ‌های دنیا خبر دادند که این شهید والامقام چه ساعتی وارد چه هتل و اتاقی می‌شود سهم سنگینی در این ترور داشتند. آنان توانستند این مهمان عزیز را در ایران به شهادت برسانند و کام جهان اسلام را تلخ کنند. تنها با اسلحه مردم را نمی‌کشند بلکه با قلم و زبان هم مردم به قتل می‌رسند. برای مثال زمانی که یک قاضی با یک قضاوت بی‌گناهی را محکوم کند با اسلحه آن فرد مظلوم را به قتل نرسانده بلکه با زبان او را کشته است. انسان اگر به قیامت ایمان داشته باشد از اعمال خود مراقبت می‌کند. شناخت اهل بیت و انبیای الهی برای تقویت دین لازم است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: آدمی باید به شریعت آشنایی داشته باشد و بداند حرام و حلال چیست و باید چه مسائل فردی و اجتماعی را رعایت کند. یکی از ریشه‌های قوانین اسلام عدل است انسان همیشه باید بر اساس عدل حکم کند و از افراط و تفریط اجتناب داشته باشد. دیگر اینکه آدمی باید همواره حق گو و وفادار به عهد خویش باشد.

انتهای پیام/