تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736308
شناسه : 3736308
تاریخ :
اقامه نماز داروی روح و آرام بخش وجود انسان‌ها است اقتصاد ایران: سقز_امام جمعه سقز گفت: اقامه نماز داروی روح و روان و آرام بخش زندگی انسان‌های مومن و مسلمان است و انسان را از گناه دور می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا محمود ابن الخیاط در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سقز با تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» اظهار کرد: این شهید مجاهد رئیس دفتر حماس بود که به عنوان مهمان در تهران حضور یافت اما مورد ترور ناجوانمردانه رژیم صهیونسیتی قرار گرفت.

وی افزود: مردم کردستان ترور این شخصیت برجسته را محکوم می‌کنند و به رهبر انقلاب و به مردم حماس و مسلمانان تسلیت می‌گوئیم.

وی اذعان کرد: حماس و فلسطین سال‌ها است از آب و خاک خود دفاع می‌کنند اما سال‌های سال مورد ترور و قتل عام صهیونیست قرار می‌گیرند.

امام جمعه سقز با بیان اینکه مقاومت مردم مسلمان در ایران، یمن، لبنان، عراق و فلسطین تا زمان نابودی جبهه باطل همیشه ادامه دارد، افزود: جبهه حق همیشه پیروز است و باید در برابر جنایتکاران همه مسلمانان ایستادگی کنند.

ماموستا ابن‌الخیاط اذعان کرد: مسلمانان باید با اتحاد و همدلی در برابر دشمنان پیروزی و عاقبت بخیری را برای خود به ارمغان آورند.

وی اطاعات از دستورات الهی، پیشبرد دین مبین اسلام، حفظ سنن دینی و انجام ارکان دین را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید از یاد خدا غافل بود و مسلمانان در هر حال باید راه خداشناسی و تقوا را در پیش بگیرند.

وی هدف همه مسلمانان را کسب رضایت پروردگار، پایبندی به دین و اخلاص دانست و گفت: گرچه مشکلات در زندگی زیاد است اما دین، نماز و قرآن داروی روحی و معنوی همه ما است و باید در هر شرایطی این موارد را رعایت کرد.

امام جمعه سقز اضافه کرد: تزکیه نفس و دوری از گناه با اقامه نماز میسر می‌شود و باید با اقامه این فریضه الهی بعد معنوی را در وجود خود و جامعه تقویت کنیم.

ماموستا ابن‌الخیاط ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام نماز را نور چشم خود دانسته‌اند و نباید اجازه داد فساد، سستی و تنبلی مانع از اقامه نماز شود.