تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736306
شناسه : 3736306
تاریخ :
اعتبارات عوارض آلایندگی برای پروژه های اولویت دار هزینه شود اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: بخشی از اعتبارات عوارض آلایندگی در طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام شهرستان و قسمتیهم برای رسیدگی به بخش‌های مختلف بیمارستان دیر هزینه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت شهادت فرماندهان عالیقدر مقاومت شهید اسماعیل هنیه و فواد شکر، اظهار کرد: با وجود اینکه همه منشورهای بین المللی چنین اقدامی را محکوم می‌کند اما ددمنشان صهیونیست مهمان ما را ترور کردند. خون این شهدا نابودی رژیم صهیونیستی را تعجیل و رقم می‌زند.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به مواضع محکم و استوار و قابل توجه رئیس جمهور ایران در انزجار رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی از این عصبانی است که فکر می‌کرد شاید تحولات ایران به نفع او رقم بخورد اما همه مسئولان ما علیه ظلم و ستم و کودک کشی ید واحده هستند.

وی با بیان اینکه ترور شهید هنیه از سر استیصال رژیم صهیونیستی است، افزود: موضع گیری های مسئولان جمهوری اسلامی نشان داد که زمینه برای خونخواهی جمهوری اسلامی و پاسخ سخت با اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی فراهم شده و انتقام سختی گرفته می‌شود.

محاکمه همه حامیان رژیم صهیونیستی

امام جمعه موقت دیر با تاکید بر اینکه مسبب و مشوق اصلی این ترور، آمریکای جنایتکار است، یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی و همه حامیان و مشوقین و عاملینی که به او در این کشتار کمک کردند باید مواخذه و محاکمه شوند.

وی تاکید کرد: مبادا در آینده کسی بگوید می‌شود با رژیم صهیونیستی و آمریکا مذاکره کرد و با فلان کشور ارتباط داشت چرا که کشورهایی که دستشان آغشته به خون کودکان فلسطینی است، دشمن ما هستند و باید محاکمه آنها مورد پیگیری قرار گیرد.

سعیدی با بیان اینکه برخی خواسته یا ناخواسته شایعات رسانه‌های مختلف در موضوع ترور اخیر را تقویت کردند که نباید فریب این رسانه‌ها را بخوریم، گفت: بعد از تلاش‌های خستگی ناپذیر نیروهای امنیتی ما در خنثی سازی نقشه‌های شوم تروریست‌ها و کشف ادوات جنگی و دستگیری تروریست‌ها، زیر سوال بردن نیروهای امنیتی و نظامی کاری اشتباه و در مسیر دشمن است و باید مراقب بود.

متهجرین و سکولارها سرمایه اسرائیل هستند

وی با انتقاد از طرح خویشتن داری مطلق و صبر استراتژیک در برابر رژیم اسرائیل که از سوی برخی از سکولارهای حوزوی و غیرحوزوی در جریان ترور شهید هنیه مطرح شد، تاکید کرد: ما در پسا عملیات وعده صادق قرار داریم که رژیم صهیونیستی این گونه به جنایات خود ادامه می‌دهد، بنابراین پاسخی کوبنده و انتقامی سخت خواهیم گرفت که هم موازنه وحشت ایجاد کند و هم مرگ تدریجی صهیونیست‌ها را دنبال داشته باشد و تردیدی در انتقام و پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی وجود ندارد. متهجرین و سکولارها دو لبه قیچی هستند و فریب این سرمایه‌های اسرائیل را نخوریم.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، بیان کرد: استقلال، آزادی و بهره مندی بشر از این گونه نعمات آورده دین مبین اسلام است، لذا حکومت‌ها باید به این مسئله تمکین و آزادی‌های مشروع و استقلال و سربلندی و عزت نفس را که در حقوق بشر اسلامی می‌بینیم، سرلوحه خود قرار دهند.

وی درباره سالروز انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما، گفت: همه جهان حتی اعضای کنگره آمریکا هم خودشان متوجه شده‌اند که آمریکا به قوانین بین المللی پایبند نیست و کار او ستمگری و ستمکاری و حمایت از ظلم و ستم در جهان است که متأسفانه سازمان‌های بین المللی هم در مقابل این جنایت‌ها حرکتی نمی‌کنند.

سعیدی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، گفت: از زحمات خبرنگارانی که در داخل ایران، غزه و فلسطین و اقصی نقاط عالم در راستای تبیین و خبرنگاری در حوزه اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی قدس شریف و فلسطین تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنیم.

نظارت بر هزینه کرد اعتبارات عوارض آلایندگی

وی خواستار نظارت جدی فرماندار شهرستان دیر در هزینه کرد اعتبارات عوارض آلایندگی که به شهرستان اختصاص می‌یابد، شد و گفت: مردم شهرستان دیر خواهان حل مشکلات هستند و پیشنهاد می‌شود فرماندار و سایر مسئولین با مدیریت، اعتبارات عوارض آلایندگی را در طرح‌ها و پروژه‌هایی که ماه‌ها و بیش از یکسال در سطح شهر و شهرستان به نتیجه نرسیده، هزینه کنند و قسمتی از این اعتبارات هم برای رسیدگی به بخش‌های مختلف بیمارستان امام هادی علیه السلام که نیاز اصلی مردم است تخصیص پیدا کند که خواسته مردم است.

خطیب نمازجمعه دیر در پایان با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، عنوان کرد: امیدواریم خداوند توفیق ادامه دادن راه شهدا را به ما عنایت فرماید.