تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736285
شناسه : 3736285
تاریخ :
ترور اسماعیل هنیه اشتباه محاسباتی و تصمیم گیری از روی استیصال بود اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: ترور «اسماعیل هنیه» اشتباه محاسباتی و تصمیم گیری از روی استیصال بود و پاسخ کوبنده ایران با هماهنگی جبهه مقاومت، اسرائیل را از این جنایت سخت پشیمان می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، بهترین نوع تقوا را دوری از معصیت دانست و اظهار کرد: بالاترین نوع تقوا این است که مؤمن هیچکس به ویژه پدر، مادر، همسر و فرزند خود را آزار نداده و از حُسن خلق به ویژه در خانواده برخوردار باشد چرا که حُسن خلق همه چیز را برای انسان شیرین و گوارا می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اسارت اهل بیت امام حسین (ع) و ورود کاروان اسرا به شهر شام، ادامه داد: سختی‌های بسیار و مصیبت‌های دردناکی بر آنان وارد شد و این دشواری‌ها نشانه‌ای از قساوت قلب دشمنان و دستگاه بنی امیه بوده است.

وی با بیان اینکه باید از تحلیل‌های سطحی گذر کرده و نگاه واقع‌گرایانه به موضوع و جنگ روایت‌ها داشت، افزود: در جنگ روایت‌ها حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و سایر اعضای کاروان اسرا که از توان خطبه‌خوانی برخوردار بودند، شجاعت به خرج داده و با خطبه‌های خود در کانون قدرت دشمن، تمام تبلیغات سو دستگاه بنی‌امیه علیه مسلمین، پیامبر (ص) و امام علی (ع) را خنثی کردند که اقدامی با عظمت بود و آثار این خطبه‌ها و تبلیغ درست در شهر شام، آشکار شد.

ایجاد تعامل میان مردم و مسؤولان رسالت اصلی رسانه‌ها

امام جمعه محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران بسیاری در دفاع مقدس، دفاع از حرم و در فلسطین به شهادت رسیدند.

وی گفت: خبرنگار چشم آگاه و همیشه بیدار جامعه است و اطلاع‌رسانی صحیح، نقد سازنده و انعکاس واقعیت‌ها، افشای دروغ‌ها و ایجاد تعامل میان مردم و مسؤولان رسالت این جامعه هدف است که باید در انجام آن ایفای نقش کند.

وی، با توصیه به رعایت اخلاق در جمع فعالان رسانه و دوری از تخریب، اظهار کرد: در فضای رسانه‌ای، برخی تهمت‌ها پیش از اثبات، بیان می‌شود که فضای مسموم ایجاد شده به نفع دشمن بوده و آفت فعالیت رسانه‌ای است.

جنایت صهیونیست با چراغ سبز آمریکایی‌ها بوده است

ربانی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در ترور اسماعیل هنیه، ادامه داد: صهیونیست‌ها می‌توانستند این اقدام را در جای دیگر با هزینه کمتری انجام دهند اما انتخاب تهران برای این اقدام به منظور قدرت‌نمایی و ابراز وجود بود چرا که نتوانستند در برابر جبهه مقاومت در غزه اقدام مؤثری انجام دهند و آبروی آنها بر اثر شکست‌های مختلف در غزه ریخته شده و به اهداف خود دست پیدا نکرده‌اند.

وی، حمله پهپادی یمن به سرزمین‌های اشغالی را نشانه آبروریزی مضاعف صهیونیست‌ها دانست و افزود: صهیونیست‌ها با علم به پاسخ ایران، این اقدام را انجام دادند تا درگیری را از منطقه غزه خارج کرده و با برون‌گرایی دیگران را در این موضوع درگیر کنند تا بر شکست‌های خود در برابر جبهه مقاومت سرپوش بگذارند.

ربانی تصریح کرد: جنایت اخیر صهیونیست‌ها با کمک، هماهنگی و چراغ سبز آمریکایی‌ها صورت گرفته است زیرا پس از حضور نتانیاهو در آمریکا رخ داد.

وی با اشاره به وجود فضای انتخاباتی در آمریکا گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از فضای انتخاباتی آمریکا است تا با توجه به نیاز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت کارتل‌های صهیونیستی، از فضای رقابت میان دو حزب، برای جلب رضایت صهیونیست‌ها و پیروزی در انتخابات، استفاده کند.

اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرد

وی با تاکید بر عدم دستیابی اسرائیل به اهداف خود در این ترور، تصریح کرد: این اقدام یک اشتباه محاسباتی، تصمیم‌گیری اشتباه و از روی استیصال بوده و پاسخ کوبنده و سخت ایران با هماهنگی جبهه مقاومت، اسرائیل را از این جنایت پشیمان خواهد کرد چرا که این رژیم غاصب قوانین بین‌المللی را نقض کرده و پاسخگویی حق مسلم ایران بوده و اسرائیل به طور حتم باید پاسخ سخت و شدید را دریافت کند.

امام جمعه محلات، با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم تحلیف ایشان اظهار کرد: مواضع رئیس جمهور، اصولی و منطبق بر مبانی امام، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بود که شایسته تقدیر است.