تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3736280
شناسه : 3736280
تاریخ :
آلمان به ماموریت نظارت بر مرز کره جنوبی پیوست اقتصاد ایران: وزیر دفاع آلمان در سخنانی از پیوستن این کشور به عملیات فرماندهی سازمان ملل متحد (UNC) به رهبری آمریکا برای نظارت بر مرز بین کره جنوبی و کره شمالی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، آلمان به عملیات فرماندهی سازمان ملل متحد (UNC) به رهبری آمریکا برای نظارت بر مرز بین کره جنوبی و کره شمالی پیوست. این ماموریت همچنین شامل تعهد به حمایت از دفاع کره جنوبی در صورت وقوع جنگ است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان در مراسمی در پایگاه نظامی آمریکا در پیونگ تاک کره جنوبی گفت که پیوستن به UNC "نشانه روشن" تعهد آلمان به صلح و امنیت در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

پیستوریوس گفت، این تصمیم نیاز به نشان دادن وحدت و ایستادگی در برابر کسانی را که به "نظم مشترک ما" حمله می کنند، نشان می دهد. این همچنین موضع آلمان را نشان می دهد مبنی بر این که امنیت اروپا و اقیانوس هند و اقیانوس آرام به هم مرتبط هستند.

آلمان به عنوان بخشی از UNC مسئولیت حفاظت از مرز کره جنوبی با کره شمالی را بر عهده خواهد داشت. آلمان هجدهمین کشوری است که به فرماندهی سازمان ملل متحد می‌پیوندد و اولین کشوری است که پس از ایتالیا در سال 2013 به این عملیات می پیوندد. پل لاکامرا، فرمانده آمریکایی UNC و رئیس نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، در این باره گفت که ورود آلمان چشم‌اندازها و ظرفیت‌ها ی این نیروی چند ملیتی را تقویت می‌کند.

پیستوریوس این هفته در حال بازدید از چندین متحد در منطقه اقیانوس آرام در سفر به این منطقه است. وی چند روز پیش در سخنرانی خود در هاوایی نسبت به همکاری نظامی نزدیک و در حال ظهور روسیه و کره شمالی هشدار داد. پیستوریوس گفت، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار اخیر خود نشان دادند که می خواهند نظم بین المللی موجود را به چالش بکشند.

وی افزود: این پیامدهای قابل توجهی برای امنیت منطقه ای و جهانی دارد. پیشرفت های کره شمالی در فناوری موشکی و قابلیت های هسته ای همراه با قابلیت های نظامی گسترده روسیه، تهدیدی بالقوه است که می تواند امنیت منطقه را در شرق آسیا و فراتر از آن بی ثبات کند.

به گفته دولت آمریکا، رهبری کره شمالی اخیرا راکت انداز و چندین موشک بالستیک را به روسیه تحویل داده است. موشک های کره شمالی به زعم غربی ها به احتمال زیاد در جنگ روسیه علیه اوکراین نیز استفاده خواهند شد. دولت ایالات متحده آمریکا فرض می کند که کره شمالی می خواهد در ازای حمایت روسیه از این کشور تجهیزات نظامی خریداری کند.

تنش ها در شبه جزیره کره ماه هاست که افزایش یافته است. کره شمالی در دو سال گذشته آزمایش های موشکی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و لفاظی های خود را علیه آمریکا و کره جنوبی افزایش داده است. رهبری کره شمالی بارها خواستار افزایش آمادگی برای جنگ شد.

کره جنوبی و شمالی از زمان جنگ کره 1950 تا 1953 در خط مرزی تقسیم شده‌اند. تا به امروز هیچ پیمان صلحی بین آن ها وجود ندارد. کره شمالی محصور شده و تا حد زیادی در سطح بین المللی منزوی شده است. سازمان ملل متحد این کشور را به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن تحریم کرده است. کره شمالی اخیرا همکاری نظامی و اقتصادی خود را با روسیه گسترش داده است.

انتهای پیام/