تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736219
شناسه : 3736219
تاریخ :
وحدت شیعه و سنی بر سر دشمن مشترک/ نابودی اسراییل نزدیک است اقتصاد ایران: آرادان- امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه شهادت هنیه، شیعه و سنی را علی‎رغم تمام توطئه‌های دشمنان متحدتر کرد، گفت: امروز همه مسلمانان بر روی یک دشمن مشترک اتحاد نظر دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن غائبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) حضور مردم ایران در تشییع پیکر شهید هنیه را معنی دار دانست و تاکید کرد: یکی از پیام این حضور مردمی به دنیا آن است که آزادگی برای ملت ایران اسلامی جغرافیای خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه شرافت مردم متدین و دیندار ایران بدون مرز است، افزود: حضور مردم ما در صحنه‌ها وابسته به این نیست که کسی که خونش به ناحق ریخته شده اهل کدام کشور باشد و یا در جغرافیای سیاسی ایران زندگی می‌کند یا خیر؟ و لذا این یک پیام مهم برای دنیا بود.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه اگر مردم ایران برای شهید سلیمانی عزاداری می‌کنند صرفاً حضور در تشییع پیکر یک هموطن نیست بلکه این حضور برای یک اسطوره آزادگی در دنیا و یک قهرمان بدون مرز است که هر جا که صدای مظلومی بد، او آنجا حاضر شده است.

غائبی با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از آزادگی ایستاده است، تاکید کرد: امروز به حمداله شیعه و سنی که در توطئه‌های دشمنان قرار بود دو لبه قیچی باشند و علیه هم اقدام کنند، دست به دست هم دادند که علیه دشمن مشترک که اسرائیل و آمریکا و استکبار گران هستند، اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در تشییع شهید هنیه پیام همدلی شیعه و سنی را نیز دارد، افزود: دنیا امروز فهمیده که شیعه و سنی علیه دشمن واقعی دین خدا همدل شده و قرار نیست کسی علیه دیگری، بجنگد و این در حالی است که استکبار گران میلیاردها دلار برای جنگ بین شیعه و سنی هزینه کردند.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا و برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان به تیغی علیه استکبار گران بدل شده است، گفت: حضور حماسی مردم ایران در تشییع شهید هنیه پیام روشنی ابتدا برای مستکبران دنیا داشت.

غائبی با بیان اینکه ترور شهید هنیه ناجوانمردانه بود، گفت: تاریخ نشان می‌دهد که این خون‌ها ملت مقاوم مسلمان را محکم‌تر و متحد تر خواهد کرد و محور مقاومت تقویت نیز می‌شود و دشمن این امر مهم را از تاریخ درس نمی‌گیرد لذا باید ثمره آن را در میدان ببیند.

وی با بیان اینکه همان‌طور که سید حسن نصرالله بیان کرد امروز شاید دشمن قدری بخندد اما زمان گریه‌های طولانی‌اش نیز خواهد رسید، تاکید کرد: نابودی کامل اسرائیل دور نیست و ما آن را به چشم خواهیم دید.