تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3736201
شناسه : 3736201
تاریخ :
محدودسازی گوشی و تبلت در زمان مدرسه؛ اندروید با قابلیتی جدید به استقبال والدین می‌رود اقتصاد ایران: قابلیت School time گوگل، نظارت بهتر و کارآمدتر والدین بر تماس‌ها و پیام‌های فرزندانشان در زمان حضور در مدرسه را امکان‌پذیر می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

براساس گزارش وِرج، گوگل قصد دارد قابلیت School time (زمان مدرسه) را به گوشی‌ها و تبلت‌‌های اندرویدی و ساعت‌ هوشمند سامسونگ اضافه کند. این قابلیت به والدین امکان می‌دهد تا برای فرزندانشان محدودیت‌هایی را جهت استفاده از گوشی یا تبلت در مدرسه اعمال کنند.

قابلیت School time برای اولین‌بار در ماه می (اردیبهشت و خرداد) برای ساعت هوشمند گوگل به‌نام فیت بیت ایس عرضه شد. این قابلیت مانع هرگونه حواس‌پرتی در کلاس درس می‌شود.

قابلیت School time نه‌تنها به والدین امکان می‌دهد از دسترسی فرزندانشان به برخی از اپلیکیشن‌‌ها جلوگیری کنند، بلکه می‌توانند نوتیفیکیشن‌‌های تماس‌‌های تلفنی و پیام‌‌های برخی از مخاطبان را نیز محدود کنند.

والدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن Google Family Link به تنظیمات قابلیت School time دسترسی پیدا کنند. سایر نوجوانان نیز می‌توانند از حالت Focus mode برای مسدود کردن نوتیفیکیشن‌ها در زمانی‌که نیاز به تمرکز دارند، استفاده کنند.

مقالات مرتبط
  • بهترین ابزارها و برنامه‌های کنترل والدین بر کودک با گوشی اندروید و آیفون
  • درخواست گوگل از کنگره آمریکا: نوجوانان را از شبکه‌های اجتماعی منع نکنید

گوگل اواخر تابستان امسال امکان متصل کردن حساب یوتیوب والدین به حساب یوتیوب نوجوانان را ایجاد خواهد کرد تا والدین بتوانند نظارت بهتری بر فعالیت‌‌های فرزندان خود داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که قابلیت School time در اختیار کدام‌یک از گوشی‌های یا تبلت‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت. اپل نیز دارای قابلیت مشابه School time است؛ اما کاربران تنها می‌توانند ازطریق ساعت هوشمند اپل به این قابلیت دسترسی داشته باشند.