تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3736143
شناسه : 3736143
تاریخ :
ترور هنیه خوی درندگی رژیم صهیونیستی را نشان داد اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: ترور و شهادت اسماعیل هنیه نشانه درندگی رژیمی است که به مقررات بین المللی نیز پایبند نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سلطانیه با اشاره به ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه و با بیان اینکه اسماعیل هنیه در غزه متولد و در آنجا تحصیل و به یک مجاهد و مبارز در راه آرمان فلسطین تبدیل شد و در این راه شکنجه کشید، زندان رفت و ۱۰ نفر از فرزندان و نوه‌هایش شهید شدند و در نهایت توسط رژیم صهیونیستی ترور شد، افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی مهمان ما را که از لحاظ مقررات بین‌المللی مصونیت داشت، در کشور ما شهید کرد.

وی با بیان اینکه ترور و شهادت اسماعیل هنیه نشانه درندگی رژیمی است که به مقررات بین‌المللی نیز پایبند نیست، تصریح کرد: قطعاً رژیم جنایتکار پاسخ پشیمان کننده دریافت خواهد کرد و خون این شهید، نابودی رژیم غاصب و جنایتکار را تسریع خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه سلطانیه در ادامه با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم و با تاکید بر معرفی وزرا، اظهار کرد: رئیس‌جمهور باید به وعده‌های خود در تشکیل کابینه عمل کند. معرفی چهره‌های تکراری و ناموفق و نیز با سن بالا که انگیزه کار و توانایی مسؤولیت ندارند، ضلالت است، بنابراین دولت وفاق ملی باید از ظرفیت و توانایی همه نخبگان استفاده کند تا شعار و عمل یکی باشد.

وی اولویت اول دولت را اقتصاد دانست و با یادآوری اینکه اولویت اقتصاد به معنای رها شدن فرهنگ نیست، خصوصاً که رها شدن فرهنگ مشکلاتی را ایجاد کرده است، ادامه داد: دولت چهاردهم در حالی مدیریت اجرایی کشور را تحویل گرفت که میزان نقدینگی و تورم روند نزولی دارد و برای اولین‌بار کشور نرخ بیکاری ۸ درصدی را تجربه کرده است. حسینی‌نسب با بیان اینکه ارزش پول ملی و معیشت مردم دو موضوعی است که همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد، یادآور شد: برای حل مشکلات، تیم اقتصادی دولت باید انقلابی، امین، پرانگیزه و دردآشنا به مشکلات مردم باشند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به همزمانی برنامه پنج ساله هفتم توسعه با آغاز به کار مجلس جدید و دولت جدید، عنوان کرد: دولت و مجلس باید چهار سال این برنامه را با تعامل و همکاری هم اجرایی کنند تا در مسائل اقتصادی شاهد تحول باشند. خصوصاً که رئیس‌جمهور چهار دوره نماینده مجلس بود و سابقه وزارت نیز دارد.

قدردانی امام جمعه سلطانیه از خبرنگاران

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار و با بیان اینکه خبرنگاران صدای نشنیده شده مردم هستند و باید باشند، با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران گفت: خبرنگار صدا و سیما در شهرستان سلطانیه با دست خالی کار می‌کند و انتظار این است صدا و سیمای استان حمایت کند. تا کی باید دفتر خبری در سلطانیه مجهز نباشد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و با بیان اینکه در این انتخابات به شدت دو قطبی برای سومین بار مادورو کاندیدای مخالف سیاست‌های آمریکا پیروز شد و آمریکا که میلیاردها دلار هزینه کرده بود تا کاندیدای غرب‌گرا رأی بیاورد اما مردم ونزوئلا آمریکا را ناکام گذاشتند، خاطرنشان کرد: با ریاست جمهوری مادورو، ونزوئلا حیاط خلوت برای آمریکا نیست، بلکه با حضور قدرت‌هایی مثل روسیه، چین و ایران، ونزوئلا به منطقه تهدید برای آمریکا تبدیل شده است و دولت چهاردهم باید از این فرصت‌ها استفاده کند.

حسینی نسب با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و با بیان اینکه از منظر اسلام، انسان کریم است و کرامت دارد و حق حیات بالاترین حق هر انسانی بوده و لذا کشتن هر انسان بی‌گناه چه مسلمان باشد یا غیر مسلمان گناه بزرگی است، گفت: بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا با ۱۶۰ هزار کشته و مجروح و جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در غزه با حدود ۴۰ هزار شهید و بیش از ۹۰ هزار مجروح، نمونه‌ای از کارنامه سیاه استکبار جهانی علیه بشریت است.