تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736125
شناسه : 3736125
تاریخ :
شرایط راه اندازی مطب برای پزشکان آسان می شود اقتصاد ایران: دبیر شورای عالی نظام پزشکی گفت: شرایط دریافت پروانه مطب برای پزشکان آسان تر خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا جباری در دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور، افزود: در پی تصویب طرح کاهش امتیازات لازم برای اخذ پروانه راه اندازی مطب در شورای عالی نظام پزشکی کشور و در مرحله بعد با تأیید وزارت بهداشت، شرایط برای راه اندازی مطب پزشکان تسهیل شده و این نوید خوبی برای کاهش موانع فعالیت پزشکان جوان به ویژه در شهرهای بزرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمالاً با اجرایی شدن این طرح به سمت کاهش بیشتر امتیاز برای راه اندازی مطب خواهیم رفت.

جباری ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه کمیسیون صلاحیت حرفه‌ای، گفت: وزارت بهداشت اجرا و ابلاغ مصوبات کمیسیون ملی صلاحیت حرفه‌ای را در یک رفتار فراقانونی بلاتکلیف و معطل نگه داشت و شبه کمیسیونی را خلاف قانون یک طرفه ایجاد و جلساتی را برگزار کرد که نظام پزشکی در این جلسات به نشانه اعتراض شرکت نکرد.

وی افزود: مأموریت اصلی کمیسیون صلاحیت حرفه‌ای، حل اختلافات و تعارضات بین رشته‌ای است و البته که تصمیمات این کمیسیون در تمامی لایه‌های زیرین و ارکان مختلف سازمان نظام پزشکی اعم از انتظامی، آموزشی و فنی طبق مصوبه شورای عالی ملاک عمل خواهد بود.

جباری گفت: امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت، عقلانیت و احترام به قانون ملاک عمل تصمیمات قرار گرفته و موضوعات مرتبط با مشکلات جامعه پزشکی از جمله صلاحیت حرفه‌ای به طور شایسته و مطابق با ضوابط و نیازهای جامعه پیش برود.