تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3736118
شناسه : 3736118
تاریخ :
وضعیت سویه‌های جدید کرونا در دنیا و ایران اقتصاد ایران: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه KP.3 از سوش‌های جدید کرونا به حساب می‌آید، اظهار کرد: اگرچه ابتلا به KP.3 در کشور گزارش شده اما شدت این سویه زیاد نیست و موارد حاد درباره این سوش گزارش نشده است. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز، دکتر شهنام عرشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سویه‌های جدیدی از کووید۱۹ شیوع پیدا کرده، اظهار کرد: اگرچه سوش‌های جدید کرونا شیوع‌یافته اما موارد ابتلای حاد در اروپا و ایران گزارش نشده است. مواردی مبنی بر افزایش کرونا در اروپا طی یک ماه گذشته گزارش شد اما وضعیت شیوع کنونی کرونا کم است.

وی با اشاره به برگزاری المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی فرانسه گفت: با توجه به اینکه مسابقات المپیک در حال برگزاری است، پیش‌بینی می‌شود میزان ابتلا به کرونا افزایش یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت شیوع سوش‌های جدید کووید۱۹ در کشور نیز توضیح داد: سویه‌های جدید کووید۱۹ شیوع یافته و KP.3 از سوش‌های جدید کرونا به حساب می‌آید. اگرچه ابتلا به KP.3 در کشور گزارش شده اما شدت این سویه زیاد نیست و موارد آنچنانی درباره این سوش گزارش نشده است.

عرشی درباره تعداد مبتلایان به KP.3 در کشور گفت: این سویه، علائم خفیف دارد و با علائم سرماخوردگی بروز می‌کند. با توجه به علائم سوش KP.3، تمام مراجعه‌کنندگان مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل آمار دقیقی درباره تعداد مبتلایان به سویه KP.3 در دسترس نیست.

وی بیان‌کرد: نکته مهم و اساسی در ارتباط با سویه KP.3 این است که افزایش آنچنانی در رصدها و پایش‌ها گزارش نشده است.