تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3736113
شناسه : 3736113
تاریخ :
یک موتور سوار دیگر قربانی سیستم های معیوب تسلا شد اقتصاد ایران: عصر خودرو- یک موتورسوار در تصادف سال ۲۰۲۲ با یک تسلا مدل ۳ که در حالت اتوپایلوت قرار داشته کشته شد. این اتفاق در یوتا افتاده و حالا والدین این موتور سوار از تسلا و راننده خودرو شکایت کردند و ادعا کردند که نرم‌افزار دستیار راننده و سایر ویژگی‌ های ایمنی معیوب و ناکافی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، لندن امبری 34 ساله پس از اینکه یک تسلا مدل 3 در حالت اتوپایلوت با سرعت 75-80 مایل در ساعت به پشت موتورسیکلت هارلی دیویدسون او برخورد کرد و او را از موتور پرتاب کرد، بلافاصله در صحنه تصادف جان باخت. این شکایتی است که هفته گذشته در دادگاه ایالتی در سالت لیک سیتی ثبت شد.

این شکایت ادعا می‌کند که راننده تسلا مدل 3 خسته بوده و در شرایطی نبوده که به عنوان یک راننده محتاط عادی رانندگی کند.
در شکایت آمده است که حسگر های اتوپایلوت مانند دوربین‌ها باید خطر حضور موتورسیکلت مرحوم را در اطراف خود شناسایی می‌کردند.

والدسن این موتور سوار همچنین در شکایت خود اضافه کردند که یک راننده محتاط عادی، یا سیستم ترمز خودکار مناسب، باید می‌توانست بدون برخورد با موتورسیکلت سرعت را کاهش داده یا خودرو را متوقف می‌کرد.

مقامات و مدیران تسلا هنوز اظهار نظر رسمی نکرده اند.
این شکایت هم به لیست بلند بالای درخواست برای بررسی‌ های دقیق سیستم‌ های دستیار راننده تسلا، اتوپایلوت و رانندگی کامل خودکار، اضافه می‌شود.
این هفته پلیس آمریکا پرده از یک حادثه مشابه برداشت و اعلام کرد که در آوریل امسال، یک خودروی تسلا مدل S در حالت رانندگی کاملا خودکار بود که با یک موتورسوار 28 ساله در منطقه سیاتل برخورد کرد و او را کشت.

در ماه آوریل تسلا یک شکایت مربوط به تصادف در سال 2018 که یک مهندس اپل را کشت را حل و فصل کرد. این تصادف زمانی رخ داد که خودروی مدل X او که در حالت اتوپایلوت بود، از یک بزرگراه نزدیک سان فرانسیسکو منحرف شد.

به نظر شما این ماجرا تا کی ادامه پیدا می‌کند؟ تا کی قدرت و نفوذ ثروتمندترین مرد جهان بر اشتباهات هولناک محصولات او سرپوش خواهند گذاشت؟