تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3736094
شناسه : 3736094
تاریخ :
حقوق دیگران را بشناسیم و این حقوق را برآورده کنیم اقتصاد ایران: خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما باید حقوق دیگران را بشناسیم و خود را مقید کنیم که این حقوق و مسئولیت ها را برآورده کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: صحیفه سجادیه، میراث بسیار بزرگ و سازنده‌ای است که از حضرت سجاد (ع) برای عالم اسلام تا قیامت باقی مانده و نقشه راه روشن برای تمدن سازی است.

وی ادامه داد: در دعای ۳۸ صحیفه سجادیه امام (ع) مسیری را آموزش می‌دهند برای اینکه از پیشگاه خداوند تمنای توبه کنیم به خاطر حقوقی که از دیگران بر عهده ما بوده و ما از پس آن برنیامده‌ایم. ما باید حقوق دیگران را بشناسیم و خود را مقید کنیم که این حقوق و مسئولیت‌ها را برآورده کرده و هرجا تقصیر و قصور داریم از خدا طلب بخشش داشته باشیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: امام سجاد (ع) می‌فرماید که اگر در حضور من به کسی ظلم شد و من به او یاری نکردم، آنجا که کسی به من احسان کرد و من سپاسگزاری نکردم، آنجا که کسی در حق من بدی انجام داد و عذرخواهی کرد و من عذر او را قبول نکردم، آنجا که نیازمند به من مراجعه کرد و من او را بر خود ترجیح ندادم، آنجا که حق معلمی، شاگردی، همسایگی، امام جماعت و موذن را به شایستگی ادا نکردم، آنجا که عیب مومنی را نپوشاندم و با آبروی او بازی کردم، آنجا که در معرض وسوسه قرار گرفته و به گناه آلوده شدم، عذرخواهی می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: براساس فرمایش امام معصوم، این عذرخواهی وقتی موثر است که واقعاً پشیمان شده و درصدد جبران برآییم و دیگر این اشتباهات را تکرار نکنیم. در این صورت خداوند توبه ما را می‌پذیرد. ما باید با این دعا انس بگیریم و در منزل و ادارات آن را بخوانیم. مدیران ما باید در جلسات خود این دعا را بخوانند. همه باید مواظب باشیم که گرفتار حق الناس نشویم. در این دعا فهرستی از حق الناس آورده شده است.

در حال تکمیل…