تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3736078
شناسه : 3736078
تاریخ :
بیست و یکمی فاطمه مجلل در بین ۳۲ قایقران برتر جهان اقتصاد ایران: فاطمه مجلل آخرین قایقران روئینگ ایران در بازیهای المپیک با کسب رتبه بیست و یکم به کار خود در این رویداد پایان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، فینال D روئینگ تک نفره سنگین وزن زنان ظهر امروز جمعه دوازدهم مردادماه با حضور فاطمه مجلل قایقران کشورمان برگزار شد. مجلل در این رقابت به عنوان قایق سوم از خط پایان عبور کرد. به این ترتیب مجلل در رده بندی نهایی این بازیها و در اولین حضور خود در این رویداد در رده بیست و یکم ایستاد.

وی در فینال D با نمایندگان کشورهای فیلپین، ترکیه، پرو، ویتنام و پاراگوئه رقابت کرد و با زمان ۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۸صدم ثانیه به کار خود پایان داد و با ایستادن در رده سوم در مجموع بین ۳۲ قایقران در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت.

فاطمه مجلل که در ۲۱ سالگی اولین تجربه المپیکی خود را بدست می آورد، برای نخستین بار در قایق تک نفره در رقابتی خارج از قاره آسیا حضور داشت. وی در بازیهای آسیایی در قایق چهار نفره مدال گرفت و با نظر مربیان اش برای اولین بار در قایق تک نفره رقابت های انتخابی المپیک حاضر و توانست این سهمیه با ارزش را برای ایران کسب کند.

مجلل برای رسیدن به این رتبه، در دور مقدماتی در رده چهارم ایستاد و به مرحله شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله اول شد تا به جمع ۲۴ قایقران برتر راه یابد. وی در نیمه نهایی این مرحله ششم شد تا از راهیابی به جمع ۱۲ نفر بازبماند. در نهایت مجلل در نیمه نهایی فینال C و فینال D باز هم ششم شد تا در اولین حضورش در این رویداد در فینال D برای کسب جایگاه نوزدهم تا بیست و چهارم مسابقه دهد. در این ماده ۳۲ ورزشکار حاضر بودند که در نهایت در

روز گذشته هم قایق دو نفره کشورمان که برای اولین بار سهمیه یک رشته تیمی زنان را در بازیهای المپیک کسب کرده بود در فینال C در رده شانزدهم ایستاد.