تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735962
شناسه : 3735962
تاریخ :
مزایده اپل آغاز شد؛ کت چرمی استیو جابز، کامپیوتر Apple-1 و آیفون اوریجینال اقتصاد ایران: شرکت RR Auction تعداد زیادی از دستگاه‌ها و آیتم‌های قدیمی مرتبط با شرکت اپل ازجمله کامپیوتر Apple-1 و ژاکت چرمی استیو جابز را به‌حراج گذاشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت حراجی RR Auction رویدادی تحت عنوان استیو جابز و انقلاب اپل (Steve Jobs and the Apple Revolution) برگزار کرده و در آن مجموعه‌ای از اشیاء کلکسیونی کمیاب مرتبط با اپل و جابز به‌فروش گذاشته شده‌ است. این مجموعه شامل آیتم‌های جالبی مثل کامپیوتر Apple-1، آیفون ۴ گیگابایتی اورجینال، عکس‌های پولاروید از اولین‌باری که استیو جابز Apple-1 را معرفی کرد، ژاکت معروف استیو جابز و موارد دیگر می‌شود.

کامپیوتر Apple-1: هدیه‌ای از جابز و وازنیک

کامپیوتر Apple-1
کامپیوتر Apple-1

یکی از مهم‌ترین اقلام حراجی جدید RR Auction، کامپیوتر کاملاً سالم Apple-1 است که قبلاً به دِینا ردینگتون، یکی از کارمندان سابق اپل تعلق داشت. به‌گفته‌ی ردینگتون، این دستگاه را جابز و استیو وزنیاک به او هدیه داده‌اند. این Apple-1 را کوری کوهن، متخصص کامپیوترهای Apple-1 بازسازی کرده و اکنون با قیمتی نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار به مزایده گذاشته شده است. کارشناسان تخمین می‌زنند کامپیوتر مذکور درنهایت با قیمتی بیش‌از ۳۰۰ هزار دلار به‌فروش برسد.

عکس‌های پولاروید از اولین ارائه‌ی Apple-1

عکس های پولاروید قدیمی معرفی اولین Apple-1
عکس های پولاروید قدیمی معرفی اولین Apple-1

مجموعه‌ای از عکس‌های اورجینال پولاروید که استیو جابز هنگام معرفی Apple-1 به پل ترل، مالک فروشگاه The Byte Shop که اولین سفارش عمده‌ی Apple-1 را ثبت کرد، از آن‌ها استفاده کرده نیز در این حراجی به‌فروش گذاشته شده است. به گفته‌ی کارشناسان، این عکس‌ها که بخشی از ارائه‌ی جابز بوده‌اند، با قیمتی بیش‌از ۳۰ هزار دلار به‌فروش خواهند رسید.

آیفون ۴ گیگابایتی اورجینال: کمیاب و گران‌بها

اولین نسل آیفون در جعبه نسخه ۴ گیگابایتی
RRAction

یک دستگاه گوشی آیفون اورجینال با فضای ذخیره‌سازی ۴ گیگابایتی که هنوز در جعبه‌ی خود قرار دارد در حراجی RR Auction به‌چشم می‌خورد. باتوجه‌به افزایش قیمت مدل‌های اولیه‌ی آیفون در بازار کلکسیونرها، انتظار می‌رود که این دستگاه با قیمتی بیش‌از ۸۰ هزار دلار به‌فروش برسد. مدل‌های ۴ گیگابایتی آیفون بسیار کمیاب‌تر هستند و نمونه‌ای از آن قبلاً با برچسب ۱۹۰ هزار دلار به‌فروش رفته است.

کت چرمی نمادین استیو جابز

ژاکت چرمی قدیمی استیو جابز
ژاکت چرمی قدیمی استیو جابز

یکی از جالب‌ترین اقلام حراجی RR Auction، کت چرمی است استیو جابز در عکس نمادینی در سال ۱۹۸۳ به تن دارد. این تصویر یکی از عکس‌های ماندگار او به‌حساب می‌آید و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با قیمتی تا ۷۵ هزار دلار به‌فروش برسد.

مقالات مرتبط:
  • رنگ‌بندی آیفون ۱۶ پرو فاش شد؛ مشکی واقعی!
  • اپل با ارائه گزارش‌های دقیق به کاربر، تعهدش به حریم خصوصی در هوش مصنوعی را نشان می‌دهد

سایر اشیاء کلکسیونی اپل

در حراجی RR Auction اشیاء دیگری مانند دو چک با امضاء استیو جابز، یک قطعه عکس پولاروید از کارت شناسایی NeXT استیو جابز، کارت ویزیت او، سالنامه‌ی دبیرستان جابز در سال ۱۹۷۲، تعدادی مجله‌ی قدیمی با عکس جابز روی جلد آن‌ها و تعدادی از کامپیوترهای کلاسیک مکینتاش و یادگاری‌های دیگر از اپل نیز به‌فروش گذاشته شده‌اند.