تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3735940
شناسه : 3735940
تاریخ :
تجارت خارجی روسیه با ارزهای مجازی قانونی شد اقتصاد ایران: قانونگذاران روسیه لایحه‌ای تصویب کرده‌اند که طبق آن کسب و کارها می‌توانند از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در تجارت بین‌الملل استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، قانونگذاران روسیه لایحه‌ای تصویب کرده‌اند که طبق آن کسب و کارها می‌توانند از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در تجارت بین‌الملل استفاده کنند.

این قانون بخشی از استراتژی روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب به دنبال آغاز جنگ اوکراین است. هدف از این قانون که از ماه سپتامبر اجرایی می‌شود، انجام پرداخت‌های به تعویق افتاده بین‌المللی مخصوصاً با شرکای اصلی تجارت روسیه مثل چین، هند و امارات است.

الویرا نابیولینا،رئیس بانک مرکزی روسیه و یکی از طرفداران این قانون اعلام کرد اولین نقل و انتقال ارزهای مجازی قبل از پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

بانک مرکزی روسیه یک زیرساخت آزمایشی برای این پرداخت‌ها ایجاد خواهد کرد.

نابیولینا گفت:«خطر تحریم‌های ثانویه افزایش یافته است که پرداخت هزینه واردات را سخت کرده و کالاهای بسیاری را در بر خواهد گرفت».

این قانون شامل مقررات استخراج ارزهای مجازی و گردش سایر سرمایه‌های دیجیتال هم می‌شود، اما همچنان پرداخت ارزهای مجازی در معاملات داخلی روسیه ممنوع است.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد تاخیر در پرداخت‌های بین‌المللی باعث 8 درصد کاهش واردات این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شده است.

علیرغم تلاش برای استفاده از ارزهای داخلی شرکای تجاری و ایجاد سیستم پرداخت بریکس، هنوز هم بسیاری از نقل و انتقال‌ها با دلار و یورو و از طریق سیستم سوئیفت انجام می‌شود که خطر تحریم‌های ثانویه را افزایش می‌دهد.

نابیولینا تاکید کرد این تحریم‌ها پرداخت هزینه واردات را پیچیده کرده، زنجیره‌های عرضه را گسترش داده و هزینه‌ها را بالا برده است.

قانونگذاران روسیه امیدوارند این تصمیم چالش‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را کاهش داده و تجارت بین‌الملل را تسهیل کند.