تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735914
شناسه : 3735914
تاریخ :
پیرغلامی از هر پست و مقامی بالاتر است اقتصاد ایران: کرمان- معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به اهمیت پیرغلامی و خادمی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: پیرغلام بودن از هر پست و مقامی بالاتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عابدینی، شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه بیست و یکمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله شهر کرمان اظهار کرد: پیر غلام بودن فراتر از یک شغل است.

وی سپس به دلیل تقارن نشست پیر غلامان حسینی و همچنین سوگواری جبهه بزرگ مقاومت اسلامی جهت شهادت چند تن از فرماندهان ارشد خود، به بیان سخنان اندیشمند مصری پرداخت.

عابدینی تصریح کرد: یکی از اندیشمندان الازهر مصر، ۵ دلیل را برای شکست ناپذیری ایدئولوژی ایرانیان بیان کرده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: از نظر این اندیشمند مصری، ایرانیان برای هر موضوعی یک داستان واقعی دارند.

عابدینی ادامه داد: مردم ایران در زمان جنگ می‌گویند ما مردم کربلا و حسینی هستیم.

وی افزود: این ملت وقتی محاصره اقتصادی می‌شوند به تاریخ رجوع کرده و می‌گویند؛ ما شعب ابی طالب را تجربه کرده‌ایم و وقتی محاصره طبس رخ می‌دهد طیر ابابیل را مثال می‌زنند.

عابدینی اظهار کرد: از نظر این اندیشمند مصری، ایرانیان از شیرخواره‌ای به نام حضرت علی اصغر تا حضرت قاسم و حضرت علی اکبر علیهم السلام تا رفتن به اوج یعنی امام حسین علیه السلام دارای الگو هستند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: دلیل بعدی شکست ناپذیری ایدئولوژی ایرانیان، وجود اسطوره‌های زن است در حالی که در مکاتب دیگر الگوهای زن چندان پررنگ نیست.

وی گفت: برای کودکان نیز از حضرت رقیه و حضرت فاطمه زینب سلام الله علیها تا ام البنین و ام وهب الگو هستند.

عابدینی، سپس خطاب به پیرغلامان تاکید کرد: شما کاری کرده‌اید که این اسطوره‌ها برای همیشه در اذهان باقی بمانند و زمینه پیروزی را فراهم کنند.

وی در ادامه یادآور شد: دلیل چهارم اندیشمند مصری این است که در این مکتب موضوعی به نام مرجعیت وجود دارد که بن‌بست شکن است.

وی افزود: هیچ‌گاه شرایطی وجود نداشته که شیعه به بن‌بست برسد، به طور مثال در زمانی که داعش به وجود آمد، مرجعیت شیعه زمینه را برای نابودی این تفکر تکفیری فراهم کرد.

عابدینی، تصریح کرد: منجی در بسیاری از مکاتب وجود دارد اما منجی در مکتب ما فردی زنده و حی بوده که حتی شرایط ظهور او نیز بیان شده است.

وی گفت: پیرغلامی صرفاً یک شغل یا یک واژه نیست، بلکه پیرغلامان کسانی هستند که در گذر تاریخ و از سال ۶۱ هجری تاکنون بارها این موضوعات را تکرار کرده‌اند تا به نسل ما و نسل‌های آینده برسد.

عابدینی، بیان کرد: اگر امروز فرماندهان مقاومت از این مکتب سیراب شده‌اند و استکبار جهانی در مقابل آنها زانو زده، به همین دلایل مهم و بزرگ است.

وی در پایان اظهار کرد: مکتب ما دارای مولفه‌هایی است که مکاتب دیگر آنها را ندارند.