تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3735904
شناسه : 3735904
تاریخ :
نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم تعطیل نخواهد شد اقتصاد ایران: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت ملی مسکن یک قانون حمایتی است و باید ادامه پیدا کند و در دولت چهاردهم هم تعطیل نخواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عبدالجلال ای ری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت تداوم نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم، گفت: طرح مسکن ملی بر اساس قانون جهش تولید مسکن شروع شده و قانون دائمی کشور است و دولت باید ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال را مدیریت کند. نهضت ملی مسکن یک قانون حمایتی است و باید ادامه پیدا کند و در دولت چهاردهم هم تعطیل نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً نهضت ملی مسکن در این دولت هم ادامه پیدا خواهد کرد و مجلس هم به دولت کمک خواهد کرد تا این قانون را اجرایی کند.

نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نهضت ملی مسکن در این ۳ سال گذشته پیش رفته، اما نواقصی هم دارد که بایستی برطرف شود، رئیس جمهور دولت چهاردهم هم اعلام نکرده است که نهضت ملی مسکن تعطیل می‌شود.

ای ری گفت: موضوع مسکن قانون دائمی کشور است و از آنجایی که احکامی در برنامه هفتم توسعه در این مورد وجود دارد، قطعاً این امر ادامه پیدا می‌کند. کمیسیون عمران در رأی اعتماد دادن به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کنار ۱۰ شاخصی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند، حتماً بحث تخصص، تجربه و برنامه داشتن در حوزه پروژه‌های زیرساختی، ریلی، عمرانی، مسکن، ساخت و ساز، هوایی و جاده‌ای را لحاظ خواهد کرد و باید اولویت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون عمران در انتخاب وزیر راه و شهرسازی در دولت چهاردهم حساس هستیم و تلاش می‌کنیم وزیری انتخاب کنیم که شاخص‌های لازم را دارا باشد.