تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3735890
شناسه : 3735890
تاریخ :
حمایت بلینکن از نامزد شکست خورده انتخابات ونزوئلا اقتصاد ایران: وزیر خارجه آمریکا صراحتاً نیکولاس مادورو را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که با پیروزی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ضدغرب این کشور همراه بود اکنون با واکنش‌های منفی بین المللی زیادی همراه شده است؛ موضوعی که می‌تواند بار دیگر این کشور آمریکای لاتین را به مشکلات بزرگی دچار کند.

بر این اساس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار از زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد: شواهد نشان می‌دهد ادو گونزالس، نامزد حزب کارگر در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پیروز شده است.

بلینکن با زیر سوال بردن پیروزی مادورو در انتخابات، دولت فعلی ونزوئلا را متهم به تقلب در فرآیند انتخابات کرد.

با این حال، سایر کشورهای آمریکای لاتین که به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند با آمریکا در این موضوع همراهی نکرده و پیروزی مادورو را تبریک گفته‌اند.

اکنون نامزد شکست خورده غرب در انتخابات از مردم خواسته است به خیابان‌ها آمده و پیروزی مادورو را به چالش بکشند؛ اقدامی که تاکنون باعث برخوردهای شدید میان نیروهای امنیتی و مردم شده است به ویژه آنکه ونزوئلا دارای شرایط شکننده‌ای بوده و این خطر وجود دارد که بار دیگر به پرتگاه مشکلات سقوط کند.