تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3735888
شناسه : 3735888
تاریخ :
رسانه آمریکایی: ترور هنیه لطمه‌ جدی به حماس وارد نمی‌کند اقتصاد ایران: شبکه ام اس ان بی سی آمریکا در گزارشی گفت که ترور رهبران حماس بارها رخ داده، اما این جنبش توانسته به سرعت خود را بازیابی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبسایت شبکه ام اس ان بی سی آمریکا در گزارشی نوشت: «به زودی شخص دیگری جایگزین هنیه می‌شود و به زودی حماس روی پا می‌ایستد، ترور اسماعیل هنیه لطمه جدی به حماس وارد نمی‌کند».

این شبکه در گزارشی با عنوان اینکه پس از ترور شهید اسماعیل هنیه چه اتفاقی خواهد افتاد، در بخش مربوط به حماس نوشت: «آیا مرگ هنیه به حماس آسیب جدی می زند؟ بعید است. هیچ کمبودی در جنگجویان آماده برای پیوستن به صفوف حماس وجود نخواهد داشت».

ام اس ان بی سی افزود: «اسرائیل چندین تن از رهبران ارشد حماس را در گذشته کشته است، از جمله بنیانگذار و  رهبر معنوی جنبش، شیخ احمد یاسین در ماه مارس 2004، عبدالعزیز الرنتیسی در ماه بعد و صالح العاروری در یک حمله پهپادی در ژانویه گذشته [همچنین] در نوامبر 2012، در یک حمله هوایی اسرائیل در شهر غزه، احمد الجباری، فرمانده گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس کشته شد و اگر مداخله لحظه آخری ملک حسین اردن در سال 1997 نبود، خالد مشعل، رهبر سابق حماس نیز در این لیست قرار می گرفت».

این شبکه تأکید کرد: «حماس از این ترورها جان سالم به در برده است، زیرا دارای ساختاری نهادمند است که در طول سال‌ها ساخته شده است (جنبش در سال 1987 تأسیس شد) و نفوذ خود را در غزه در طول 17 سال حکومت خود بر این منطقه تقویت کرد».

در پایان این گزارش آمده است: «هنیه به زودی جایگزین خواهد شد، جنگ در غزه ادامه خواهد یافت و حماس دوام خواهد آورد».

انتهای پیام/