تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3735871
شناسه : 3735871
تاریخ :
ادعای فرانسه درباره خنثی کردن ده‌ها حمله سایبری حین المپیک اقتصاد ایران: نخست وزیر فرانسه در سخنانی اعلام کرد که تا به حال حدود ۶۸ حمله سایبری و پهپادی با هدف بازی های المپیک و سازمان های مربوطه در کشور رخ داده که البته موفقیت آمیز نبوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه "، فرانسه ادعا کرده تاکنون ده‌ها حمله سایبری و هواپیماهای بدون سرنشین را در ارتباط با بازی های المپیک دفع کرده است.

گابریل آتال، نخست وزیر فرنسه روز چهارشنبه در سخنانی در پاریس گفت: از 22 جولای، 68 حمله سایبری که سازمان بازی های المپیک را هدف قرار داده بودند، خنثی شده است. در 25 ژوئیه، دو مورد از این حملات علیه سایت های المپیک برسی و لا ویلت انجام شد. همه این حملات سایبری به موقع شناسایی و خنثی شد.

آتال با جزئیات بیشتری توضیح نداد که این حملات سایبری به چه شکل بوده و چه کسی ممکن است پشت آن باشد. وی تنها گفت: از قبل مشخص بود که چنین حملات سایبری رخ خواهد داد و چالش این بود که آنها را به موقع شناسایی و دفع کنیم یا حداقل اثرات آنها را محدود کنیم. وی تاکید کرد: هوشیاری ما در روزها و هفته های آینده نامحدود خواهد بود.

نخست وزیر فرانسه همچنین گفت که پس از حملات به چندین خط راه آهن قبل از افتتاح بازی ها، فرانسه حفاظت از شبکه های حمل و نقل، انرژی و ارتباطات خود را افزایش داده است. به گفته وی از زمان شروع بازی ها، حدود 30 بار اخطار مربوط به پهپادها نیز شنیده شده است. همه آنها رهگیری شدند و 27 نفری که آنها را خلبانی می کردند دستگیر شدند.

نخست وزیر فرانسه مدعی شد که هفته اول بازی ها از منظر امنیتی موفقیت آمیز بود. آتال مدعی شد : تاکنون هیچ حادثه مهم یا قابل توجهی رخ نداده است. 30000 افسر پلیس و 10000 سرباز برای محافظت از بازی ها مستقر شده اند. آتال همچنین از تلاش های 45000 داوطلبی که از فرانسه و سراسر جهان از بازی ها حمایت کردند، قدردانی کرد.

چندی پیش هم افرادی ناشناس شبانه به شبکه های فیبر نوری در بخش هایی از فرانسه آسیب رساندند.

این حملات شبانه به شبکه دوربرد چندین ارائه دهنده مخابرات و شبکه های ثابت و تلفن همراه انجام شده و آن ها را تحت تأثیر قرار داد.

روز جمعه گذشته هم که روز افتتاحیه بازی های المپیک بود اقدامات خرابکارانه بخش بزرگی از حمل و نقل ریلی فرانسه را فلج کرد. صدها هزار مسافر، از جمله برخی ورزشکاران که نتوانستند به موقع برای مراسم افتتاحیه برسند، تحت تأثیر قرار گرفتند.

به گزارش رسانه ها ده ها نفر تا به حال در فرانسه دستگیر شده اند زیرا متهم هستند که می خواستند بازی های المپیک را مختل کنند. جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه به فرانس 2 گفت، نیروهای امنیتی تقریبا 50 نفر را دستگیر کردند. به گفته وی آنها می خواستند در اولین مسابقات المپیک "اقدامات خرابکارانه یا اعتراضات رادیکال" را انجام دهند که از این امر جلوگیری شد.

انتهای پیام/