تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3735867
شناسه : 3735867
تاریخ :
مقاومت مردمی و اجتماعی به سبک اهالی جنوب لبنان اقتصاد ایران: مقاومت در لبنان تنها به رزمندگان حزب الله خلاصه نمی شود بلکه اهالی جنوب نیز با پافشاری در بقا در منازل و مشاغل خود علی رغم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نوعی از مقاومت مردمی و اجتماعی را رقم زده اند که صهیونیست ها را هم در استیصال فرو برده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیست نزدیک به ده ماه است که مناطق جنوبی لبنان را با موشک و بمب‌های فسفری هدف حمله قرار می‌دهد و زندگی عادی ساکنین این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.

صهیونیست ها با هدف قرار دادن عامدانه مزارع، جاده‌ها و دیگر زیرساخت‌ها می‌خواهد لبنانی‌ها را از این مناطق فراری دهد. این درحالی است که مردم جنوب برخلاف شهرک‌نشینان صهیونیست که از سایر نقاط به شمال فلسطین اشغالی کوچ داده شده‌اند برای قرن های متمادی در این سرزمین ساکن هستند. 

 

.

 

در همین زمینه «علی نصرالله» مالک یک مزرعه زنبورداری در روستای عبا در جنوب لبنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: نمن صاحب کندوهای عسل بسیاری در این منطقه بودم، بخش قابل توجه این کندوها در مناطق مرزی در میس الجبل و شهرک اشغالی المناره مستقر بودند. تنها در المناره حدود 120 کندوی پرورش زنبور عسل داشتم. اما در خلال جنگ اخیر بخش قابل توجهی از آنها به دلیل بمباران فسفری مستمر اسرائیل از بین رفت؛ چراکه انعکاس‌ اصوات و امواج بمباران ها روی زنبور تأثیر منفی می‌گذارد. 

لبنان , حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

زنبورداری یکی از مشاغل پر رونق در جنوب لبنان است. برآوردها حاکی از آن است که حدود 10 هزار کندو به ارزش تقریبی 1.5 میلیون دلار که در اختیار حدود 300 زنبوردار است، در مناطق جنوبی لبنان جایابی شده‌اند. صهیونیست‌ها در چهارچوب دکترین «گادی آیزنکوت»، رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص حمله هوایی همه جانبه و وحشیانه تاکنون خسارات فراوانی به زنبوردارهای جنوب لبنان وارد کرده اند که میزان آن حدودا بالغ بر 250 تن عسل به ارزش حدود 5 میلیون دلار می رسد. 

علی نصرالله که خودش زمانی از مسئولین اتحادیه زنبورداران بوده با اشاره به نابودی بخش قابل توجهی از دارایی‌هایش در حملات صهیونیست‌ها به مناطق جنوب لبنان و مزارع کشاورزی تاکید می‌کند: بالطبع پژواک صوتی و لرزش زمین روی زنبورها تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل زنبورها ترسیده‌اند و از عسل دادن افتاده‌اند.با این وجود همه ما به منازل و مزارع خود بازگشتیم تا مقاومت و استقامت خود را با بازپروری زنبورها و کندوهای عسل ثابت کنیم.کندوهای عسل ما دقیقا در مقابل شهرک های اسرائیلی واقع شده‌اند، جایی که شهرک نشینان صهیونیست از ترس ضربات مقاومت مجبور به تخلیه آنها شده اند اما ما هنوز در اینجا هستیم. 

انتهای پیام/