تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3735860
شناسه : 3735860
تاریخ :
حماس و جهاد: جنایت ترور هنیه و فؤاد شکر بی پاسخ نخواهد ماند اقتصاد ایران: حماس و جهاد اسلامی در بیانیه مشترک تاکید کردند که مقاومت قطعا به جنایت ترور شهیدان اسماعیل هنیه و فواد شکر پاسخ خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش‌های جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عصر امروز پنجشنبه طی بیانیه‌ای بر خونخواهی و انتقام گرفتن از رژیم اسرائیل در پی ترور شهیدان «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و «فؤاد شکر»، از فرماندهان ارشد حزب الله تأکید کردند.

این دو گروه مقاومت فلسطینی خاطر نشان کردند که مقاومت حق مشروع در رویارویی با اشغالگران است و مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت هم ادامه خواهد داشت تا تمام حقوق ملت ما بازپس گرفته شود.

در این بیانیه، دو جنبش فلسطینی بعد از برگزاری نشستی ملی مهم در نوار غزه در سایه طوفان الاقصی ضمن تقدیر و تشکر از مردم فسطین و رزمندگان مقاومت در غزه، تأکید کردند که ترور شهیدان مذکور هرگز عزم و اراده مقاومت در ایستادگی در برابر اشغالگران را تضعیف نخواهد کرد و مقاومت به عهدی که با خداوند و مردم و امت اسلامی بسته در دفاع از ملت و خاک فلسطین و مقدسات اسلامی عمل خواهد کرد.

جهاد اسلامی و حماس تأکید کردند که «مقاومت حق طبیعی و مشروع در برابر اشغالگران است و تا زمانی که اشغالگران وجود دارند این مقاومت نیز باقی خواهد بود و به حیات خود ادامه خواهد داد تا مردم فلسطین به همه حقوق خود در آزادسازی سرزمین‌‌شان و بازگشت به خانه‌های خود نائل شوند و کشور خود به پایتختی قدس را در فلسطین تاریخی تشکیل دهند».

در این بیانیه همچنین به آینده نوار غزه نیز اشاره شده و آمده است: آنچه از سوی رژیم اشغالگر صهیونیست‌نازیستی و دولت آمریکا، روز بعد از جنگ (آینده غزه بعد از جنگ) نامیده می‌شود، کامل موضوع فلسطینی است و تصمیم گیری در این باره به دست مردم، نیروهای پویا و مقاومت قهرمان فلسطین است و به کسی هر که می‌خواهد باشد، اجازه نمی‌دهیم در تصمیمات فلسطینی‌ها مداخله یا دست‌کاری کند و هر نیرویی که بخواهد ابزاری در دستان اشغالگران باشد، ما با آن بر همان اساس رفتار خواهیم کرد که با رژیم اشغالگر فاشیست رفتار می‌کنیم».

رژیم اسرائیل سه شنبه و چهارشنبه این هفته در ادامه ناکامی‌های خود برای دست یابی به اهداف خود از جنگ علیه نوار غزه، اقدام به ترور یکی از فرماندهان حزب الله و رئیس دفتر سیاسی حماس کرد.

انتهای پیام/