تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735847
شناسه : 3735847
تاریخ :
سنای آمریکا لایحه حفاظت از کودکان در فضای آنلاین را تصویب کرد اقتصاد ایران: سنای آمریکا با تصویب لایحه‌ای جدید، سعی دارد تا از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حفاظت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش The Verge، مجلس سنای ایالات متحده به تازگی قانون ایمنی آنلاین کودکان (KOSA) را تصویب کرده است که هدف آن افزایش ایمنی کودکان در فضای مجازی است. در تصویب قانون ایمنی آنلاین کودکان، خانواده‌هایی که کودکانشان به‌خاطر فقدان این قانون آسیب‌های جدی دیده‌اند، نقش بسزایی داشتند.

این قانون جدید، پلتفرم‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا اقدامات لازم برای کاهش خطراتی مانند قلدری آنلاین، استثمار جنسی و تبلیغات مواد مخدر را انجام دهند. همچنین، این قانون شامل تدابیری برای جلوگیری از تماس بزرگسالان ناشناس با کودکان، محدود کردن اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و محدود کردن توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده برای حساب‌های کودکان است.

یکی از تغییرات مهم این قانون، اصلاح قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA 2.0) است که سن حفاظت شده را از زیر ۱۳ سال به زیر ۱۷ سال افزایش می‌دهد و تبلیغات هدفمند به کودکان را ممنوع می‌کند. این تغییرات به منظور افزایش حفاظت از حریم خصوصی کودکان و کاهش خطرات مرتبط با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی انجام شده است.

درحالی‌که این قانون، حمایت گسترده‌ای دریافت کرده است اما برخی سازمان‌ها نگران تأثیرات احتمالی این لایحه‌ها بر دسترسی کودکان به اطلاعات و آزادی بیان هستند. این سازمان‌ها معتقدند که محدودیت‌های جدید ممکن است به کاهش دسترسی کودکان به منابع آموزشی و اطلاعات مفید منجر شود.

مقالات مرتبط
  • ضربه بزرگ به اینستاگرام و تیک‌تاک؛ نیویورک «فیدهای اعتیادآور» را برای نوجوانان ممنوع کرد
  • بریتانیا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال محدود می‌کند

با توجه به افزایش استفاده‌ی کودکان از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، این قانون می‌تواند نقش مهمی در حفاظت از آن‌ها ایفا کند. اجرای موفقیت‌آمیز این قانون نیازمند همکاری و هماهنگی بین پلتفرم‌های آنلاین، والدین و نهادهای نظارتی است تا بتوان به بهترین شکل ممکن از کودکان محافظت کرد.