تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735840
شناسه : 3735840
تاریخ :
هواوی حکم‌ران بازار گوشی‌های تاشدنی است؛ اما فقط در چین اقتصاد ایران: گزارش جدید IDC نشان می‌دهد که هواوی در بازار گوشی‌های تاشدنی چین حکمرانی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بازار گوشی‌های تاشدنی چین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ رشد کرد. گزارش جدید IDC نشان می‌دهد که بازار گوشی‌های تاشدنی چین شاهد افزایش فروش سالانه‌ی ۱۰۴ درصدی بود و هواوی با ۴۱٫۷ درصد از کل فروش، جایگاه نخست را دارد.

سهم بازار برندها در بازار گوشی‌های تاشدنی چین فصل دوم ۲۰۲۴
IDC

IDC موقعیت برتر هواوی را نتیجه‌ی فروش خوب گوشی‌های میت X5 و پاکت ۲ می‌داند که با تراشه‌ی اختصاصی کرین و قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شوند. ویوو نیز به‌لطف گوشی‌های ایکس فولد ۳ و ایکس فولد ۳ پرو که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت می‌گیرند، عملکرد خوبی داشت و با سهم بازار ۲۳٫۱ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت.

حجم عرضه گوشی‌های تاشدنی چین در فصل دوم ۲۰۲۴
IDC

در بازه‌ی زمانی آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴ (فروردین تا خرداد)، حدود ۲٫۵۷ میلیون گوشی تاشدنی در چین فروخته شد که بیشتر از مدت مشابه سال قبل و فصل اول ۲۰۲۴ است؛ اما هنوز نسبت‌به موفق‌ترین فصل بازار یعنی تعطیلات پایان سال ۲۰۲۳ فروش کمتری به‌حساب می‌آید. با توجه به افزایش علاقه به خرید گوشی‌ های تاشدنی، انتظار می‌رود آمار فروش در فصل سوم افزایش یابد.

مقالات مرتبط
  • هواوی با رشد چشمگیر به رتبه دوم بازار موبایل چین صعود کرد
  • اپل برای نخستین‌بار از جمع پنج برند برتر موبایل چین خارج شد؛ جایگاه نخست در مشت ویوو

هواوی با عرضه‌ی نوا فلیپ در آینده‌ی نزدیک، احتمالا سهم بیشتری از بازار گوشی‌های تاشدنی را از آنِ خود خواهد کرد.