تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735838
شناسه : 3735838
تاریخ :
افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی استان مرکزی مورد توجه ویژه باشد اقتصاد ایران: اراک-استاندارمرکزی گفت:افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی این استان مورد توجه ویژه باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، ظهر پنجشنبه در آئین سالگرد پنجاه و هشت سالگی شرکت ماشین سازی اراک، کمبود برق و آب را دو مشکل بزرگ صنایع استان دانست و گفت: مشکلات تغییر اقلیمی امروز دنیا را درگیر کرده و این مهم مشکلات عدیده‌ای در تمام حوزه‌ها از جمله صنعت ایجاد کرده است که با این روند راهی به جز حرکت و استفاده از بازچرخانی پساب وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ درصد کل قراردادهای بازچرخانی پساب به استان مرکزی اختصاص دارد و هدف این استان، رفع مشکل آب از طریق بازچرخانی پساب است.

استاندار مرکزی همچنین یکی از نیازهای صنایع را افزایش بهره‌وری عنوان کرد و گفت: بهره‌وری به معنای فشار بیش از حد به کارگر نیست بلکه باید کار و قراردادهای بیشتری وارد واحدهای صنعتی شود از این رو پذیرفتنی نیست صنعتی که جزو اولین‌ها در حوزه تولید بود اکنون به پیمانکار دست دوم تبدیل شود.

وی گفت: ارزش افزوده در شرکت‌های دانش بنیان بالا بوده که یکی از شاخص ترین آنها آب سنگین خنداب است که ۱۰۰ درصد دانش بومی است و بیشترین صادرات آب سنگین انجام می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: این استان در حوزه اشتغال رتبه دوم کشور، رتبه سوم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و رتبه نخست فضای کسب و کار را در ارزیابی اتاق بازرگانی کسب کرد از این رو در مساعدترین فضای کسب و کار قرار دارد.

مخلص الائمه افزود: نرخ بیکاری استان با کاهش بی‌سابقه در تاریخ فعالیت‌های اقتصادی، ۳.۱ درصد نسبت به بهار سال گذشته کاهش پیدا کرد و کمترین نرخ بیکاری در طول دفاع مقدس در این استان بوده است، این درحالی‌است که نرخ بیکاری استان در بین ۳۱ استان به ۴.۸ درصد رسیده است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دولت چهاردهم در روزهای آغازین فعالیت خود قرار دارد، تاکید کرد: اقدامات شایسته ای در دوره سه ساله دولت سیزدهم رقم خورد و امید است اقدامات نیمه تمام دولت سیزدهم در آینده با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

مخلص الائمه مطالبات کارگران را امری ضروری دانست و گفت: باید با تلاش و هم افزایی در راستای حفظ آرامش صنعت کشور گام برداشت و به طور حتم مجموعه دولت، صنایع و کارگران را همراهی خواهد کرد.