تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3735821
شناسه : 3735821
تاریخ :
واکنش برزیل به ترور شهید «هنیه» اقتصاد ایران: وزارت خارجه برزیل با صدور بیانیه‌ای به ترور رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، برزیل به ترور بزدلانه شهید «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس واکنش نشان داد.

وزارت خارجه برزیل با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن ترور رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به ورود خاورمیانه به نزاعی بلندمدت که نتایجی غیرقابل پیش‌بینی خواهد داشت هشدار داد.

همچنین وزارت خارجه برزیل ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران را نقض آشکار حاکمیت و سلامت اراضی ایران توصیف کرد.

گفتنی است در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و یکی از محافظان وی در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.

تل آویو هنوز به طور رسمی مسئولیت ترور شهید اسماعیل هنیه را نپذیرفته است. از سوی دیگر، یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اشغالگران قدس مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیرند.

این در حالی است که روز گذشته تارنمای شبکه العربیه، در خبری اعلام کرد که دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر اسماعیل هنیه نوشت که «از شر او خلاص شدیم».