تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3735781
شناسه : 3735781
تاریخ :
نامه باقری به گوترش و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نامه‌هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر مصمم بودن ایران جهت پاسخ به متجاوزان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت و همچنین حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC)، خواستار محکومیت اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و همچنین برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی گردید.

در نامه‌های یاد شده اقدام تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به شدیدترین وجه محکوم شده و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد و همچنین نقض حاکمیت و امنیت ملی کشورمان و همچنین تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی دانسته شده است. 

همچنین تاکید شده است که جمهوری اسلامی مصصم به اتخاذ هرگونه اقدام لازم در جهت دفاع از امنیت ملی و حاکمیت خود علیه متجاوزان خواهد بود.

در خاتمه از اعضای سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواسته شده تا با پایبندی به اصول حقوق و اخلاقی در مقابل رفتارهای غیرقانونی رژیم یاغی و نژادپرست و اشغالگر صهیونیستی متحد شده و از  ادامه تجاوزات و جنایات و نسل کشی این رژیم علیه مردم فلسطین و عزه جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/