تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735778
شناسه : 3735778
تاریخ :
مکانیزاسیون کشاورزی راهی به سوی توسعه پایدار است اقتصاد ایران: لنگرود- فرماندار لنگرود با اشاره به کشت ۸۲ درصدی برنج به صورت مکانیزه در این شهرستان گفت: مکانیزاسیون کشاورزی راهی به سوی توسعه پایدار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا جلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ترور اسماعیل هنیه اظهار کرد: علی رغم اینکه در طی چند روز گذشته وضعیت جوی هوا نامساعد بوده اما با همراهی کشاورزان کوشای شهرستان شاهد خوشه‌های طلایی برنج در شالیزارهای شهرستان و کشاورزان مشغول کار بر روی محصول ارزشمند برنج هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان لنگرود دارای ۹۱۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۸۲ درصد کشت شهرستان به صورت مکانیزه انجام شده لذا در خصوص برداشت برنج با توجه به اقدامات مؤثر اداره جهاد کشاورزی و همکاری مردم انتظار می‌رود ۹۸ درصد اراضی به صورت مکانیزه انجام شود.

جلالی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون کشاورزی راهی به سوی توسعه پایدار است، ادامه داد: عملیات مکانیزه شالیکاری، هزینه‌های استحصال برنج را کم و تا حدود زیادی از هدر رفت محصول جلوگیری می‌کند.

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه خوشبختانه وضعیت آب و هوایی چند روز گذشته آسیب خاصی به محصولات برنجی ما وارد نکرده است، گفت: شهرستان لنگرود با وجود داشتن قابلیت‌های کشاورزی، در تأمین امنیت غذایی نقش تعیین کننده‌ای دارد.