تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735771
شناسه : 3735771
تاریخ :
کوالکام وعده داد: سال آینده لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون بسیار ارزان‌تری هم خواهیم داشت اقتصاد ایران: مدیرعامل کوالکام می‌گوید لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون سال آینده ارزان‌تر می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نسل جدید سرفیس مایکروسافت با قیمت ۹۹۹ دلار، درحال‌حاضر ارزان‌ترین دستگاه ویندوزی با پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام است و از تمامی مزایا مانند عمر باتری چشمگیر بهره می‌برد. طبق اعلام کوالکام، لپ‌تاپ‌های نسل جدید در سال ۲۰۲۵ ارزان‌تر می‌شوند و قیمت آن‌ها به ۷۰۰ دلار خواهد رسید.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، هم‌زمان با ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ این شرکت، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ نقشه‌ی راه پردازنده‌های سری X گسترش خواهد یافت تا کامپیوترهای شخصی اسنپدراگون با قیمت ۷۰۰ دلار از راه برسند؛ بدون اینکه عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) به‌خطر بیفتد.

مدیرعامل کوالکام صراحتاً اعلام نکرد که دستگاه‌های ارزان‌تر، لپ‌تاپ خواهند بود یا نه؛ زیرا تراشه‌های این شرکت می‌توانند قدرت مینی‌ پی‌سی‌‌ها را نیز تأمین کنند. به طور واضح، او فقط به قیمت‌ها اشاره کرد.

مقاله‌های مرتبط
  • لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت اکثر بازی‌های ویندوزی را اجرا خواهند کرد
  • لپ تاپ جدید شیائومی با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت از راه می‌رسد

کوالکام هنوز آمار فروش لپ‌تاپ‌های مجهزبه تراشه‌های ایکس الیت و پلاس را اعلام نکرده است. این شرکت تأیید کرد که درحال‌حاضر با شرکت‌های مختلفی روی موج بعدی کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس کار می‌کند.

به گفته‌ی کریستیانو آمون، اخبار بیشتری در مورد کامپیوترهای شخصی در نمایشگاه IFA که در هفته‌ی اول مهر سال جاری آغاز می‌شود، منتشر خواهد شد. او معتقد است که کوالکام در آینده یکی از تامین‌کنندگان اصلی تراشه برای کامپیوترهای شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهد بود. مدیرعامل کوالکام در نظر دارد تا کامپیوترهای شخصی، بزرگترین محرک بعدی برای کوالکام باشند، هرچند انتظار دارد که این کسب‌وکار با «سرعت آهسته و پیوسته با تغییر بازار پیشرفت کند.»