تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3735745
شناسه : 3735745
تاریخ :
دولت چهاردهم متعهد به اجرای نقشه راه روابط ایران و بلاروس است اقتصاد ایران: رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس بلاروس گفت: دولت چهاردهم متعهد به اجرای نقشه راه بلندمدت روابط ایران و بلاروس است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان در دیدار «ایگور سرگینکو» رئیس مجلس بلاروس که به منظور شرکت در آئین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است، با بیان اینکه تقویت همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دوست، پایه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم بر محور روابط برد-برد است، گفت: ایران و بلاروس علاوه بر روابط دوجانبه، در عرصه بین‌المللی، مجامع منطقه‌ای و جهانی نیز همکاری‌های سازنده و مثبتی دارند.

وی با تاکید بر تعهد دولت چهاردهم به اجرای نقشه راه بلندمدت روابط دو کشور، افزود: در اولین فرصت پس از شروع به کار کابینه دولت چهاردهم مسئول کمیسیون مشترک دو کشور مشخص شده و به وی تاکید خواهم کرد که اجرای توافقات فیمابین را با سرعت و جدیت دنبال کند.

مواضع اعلامی سیاست خارجی پزشکیان مایه خرسندی و امیدواری است

«ایگور سرگینکو» رئیس مجلس بلاروس نیز در این دیدار با تبریک به دکتر پزشکیان و ابلاغ بهترین آرزوهای رئیس جمهور کشورش، برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در فرصتی کوتاه را گواه کارآمدی و استحکام نظام سیاسی جمهوری اسلامی و اعتماد مردم به حاکمیت دانست و اظهار داشت: مسیری که جنابعالی در مواضع خود برای سیاست خارجی دولت‌تان مشخص کردید مایه خرسندی و امیدواری است.

رئیس مجلس بلاروس گفت: ما علاقمند به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های تجاری و تأمین متقابل کالاهای مورد نیاز، همکاری‌های اقتصادی و مراودات علمی و آموزشی هستیم.