تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3735744
شناسه : 3735744
تاریخ :
نیروگاه کلاس F سهند در آستانه اتصال به شبکه برق سراسری اقتصاد ایران: واحد گازی نیروگاه سهند با توربین کلاس F تولید ایران با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی 451 مگاواتی کلاس F سهند در استان آذربایجان شرقی در سال 1398 آغاز شد. این نیروگاه، شامل یک واحد گاز و یک واحد بخار، دارای ظرفیت گازی 307 مگاوات و ظرفیت بخار 144 مگاوات (مجموع ظرفیت 451 مگاوات) و راندمان 58 درصد از سوی گروه مپنا در دستور ساخت قرار گرفت.

واحد گازی این نیروگاه با توربین کلاس F تولید ایران با ظرفیت 307 مگاوات در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

اسماعیل نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی در این خصوص گفت: به واسطه زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت برق، بسیاری از نیروگاه‌های کشور به ویژه واحدهای در حال نصب ایرانی هستند و اگر چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت طبیعتا امروز با شرایط بسیار دشواری در صنعت برق روبه‌رو بودیم.

نمازی خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های جدید کشورمان با توان ایرانی و مطابق با فناوری روز دنیا در حال ساخت هستند؛ در همین راستا طی چند روز آینده نخستین واحد نیروگاه کلاس اف سهند به عنوان یکی از واحدهای راندمان بالای جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی سهند به توربین MGT-80 مجهز شده است. توربین گازی پرقدرت MGT-80 ساخت ایران یک توربین پیشرفته است که طبق فناوری روز دنیا طراحی شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد عملکردی و امکان دستیابی به مقادیر بالا و کم‌نظیر راندمان است. توان نامی و راندمان این توربین به ترتیب 308 مگاوات و 40 درصد در چرخه ساده است و از قابلیت راندمان 59 درصد در چرخه ترکیبی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های شاخص این توربین، آلایندگی بسیار پایین و کمترین میزان انتشار گازهای آلاینده نظیر مونواکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن است.

انتهای پیام/