تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735729
شناسه : 3735729
تاریخ :
اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر ۳۵ برابر شد اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: طی ۲ سال اخیر، اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر ۳۵ برابر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی ظهر پنجشنبه در نشست هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۶۰۰ دانشجو از ۱۰ استان کشور در رشته‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و مهارت‌آموزی تصریح کرد: در طول سال تحصیلی دانشجویان علاوه بر حضور در کلاس‌های مختلف آموزشی، به اردوی راهیان نور، راهیان مقاومت، پیشرفت و توسعه اعزام می‌شوند و برگزاری ازدواج دانشجویی از دیگر برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر است.

افزایش اعضای هیئت علمی

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از افزایش اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: هیئت علمی دانشگاه فرهنگی از ۸ نفر در ابتدای دولت سیزدهم اکنون به ۱۹ نفر رسیده و تا هفته آینده به ۲۴ نفر افزایش می‌یابد.

درویشی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تا شهریور ماه به ۲۸ نفر خواهد رسید.

وی از پذیرش دانشجویان جدید در کنکور سراسری سال جاری خبر داد و بیان کرد: امسال ۱۶۴ دختر و ۱۶۲ پسر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از طریق کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند.

مهارت‌افزایی دانشجویان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: امسال ۲۹۷ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر جذب و استخدام آموزش و پرورش این استان می‌شوند.

درویشی از افزایش اعتبارات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اعتبارات این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد تومان بود که در ۲ سال گذشته با افزایش ۳۵ برابری در مجموع به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر را مهارت‌آموزی دانست و بیان کرد: هزار و ۱۵۱ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در کلاس‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند.