تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735681
شناسه : 3735681
تاریخ :
جوانان از اقدامات معاف کننده اهدای خون بپرهیزند اقتصاد ایران: ساوه -رییس انتقال خون ساوه گفت: جوانان از اقدامات معاف کننده اهدای خون نظیر تتو، بپرهیزند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر نقش رسانه در ترویج فرهنگ اهدای خون، اظهار کرد: سازمان انتقال خون به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت و ناجی حیات بیماران بوده و در مسیر پیشرفت و توسعه خدمات، می‌توان از حمایت و پشتوانه خبرنگاران صادق و امانتدار در ارائه خدمات بهره مند شد.

رئیس انتقال خون ساوه تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون و ارائه خدمات بیشتر به اهدا کنندگان علاوه بر شیفت صبح، یک روز در هفته در شیفت عصر (سه شنبه) نیز فعال شده تا شاغلان هم در این امر خداپسندانه شریک شوند که خوشبختانه شاهد استقبال مردم در اولین روز بودیم.

رضایی با بیان اینکه بیشتر اهدا کنندگان خون، از نسل دفاع مقدس هستند، افزود: با توجه به بالا رفتن سن این قشر، نیازمند ترویج این فرهنگ در نسل جوان هستیم.

وی تصریح کرد: افرادی که کمتر از یکسال اخیر خالکوبی، تتو یا حجامت داشتند به دلیل نشان ندادن آلودگی در آزمایش، امکان اهدای خون ندارند و از آنجایی که هر واحد خون ۳ نفر را نجات می‌دهد انتظار می‌رود جوانان از اقدامات معاف کننده از اهدای خون بپرهیزند.

رئیس انتقال خون ساوه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، شاهد رشد اهدای خون نسبت به سال گذشته هستیم و استان مرکزی از استان‌های انتقال دهنده خون به سایر استان‌ها است.

رضایی، کمبود نیروی انسانی در سازمان انتقال خون استان مرکزی از مشکلات این سازمان عنوان کرد و گفت: انتقال خون مادر نظام سلامت است و بدون خون امکان عمل جراحی نیست، تولید و توزیع خون وظیفه ما است که در دو سال پیاپی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استان مرکزی بهترین خون را تولید کرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اهدا خون گفت: برای تحقق این مهم نیازمند ترویج اهدای خون در میان جوانان و بانوان هستیم، در سال حدود ۱۵ پویش اهدای خون داریم که اصحاب رسانه می‌توانند در ترویج این سنت حسنه شریک شوند.

رضایی افزود: با توجه به اقدامات سازمان خون استان، امروز یک کودک سرطانی در بیمارستان‌های اختصاصی استان کمتر از ۳ ساعت به پلاکت دسترسی دارند.