تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735673
شناسه : 3735673
تاریخ :
طرح شناسایی و ثبت درختان کهنسال شهر اراک به تصویب شورای شهر رسید اقتصاد ایران: اراک- سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: طرح شناسایی و ثبت درختان کهنسال شهر اراک به تصویب شورای شهر رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: درختان کهنسال یکی از میراث‌های طبیعی و هویتی شهر محسوب می‌شوند و ضرورت دارد برای حفظ این میراث گرانبها، اقدامات کارشناسی و علمی صورت بگیرد تا به ماندگاری آنها در شهر منجر شود.

وی افزود: این درختان علاوه بر اهمیت طبیعی و هویتی که دارند سبب افزایش سیما و منظر شهری نیز می‌شود و هزینه برای حفظ آنها نوعی سرمایه گذاری برای زیباسازی شهری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اینکه ارزش شناخت و حفظ این درختان کمتر از ارزش حفظ بناهای تاریخی نیست، گفت: با توجه به اهمیت درختان دیرزیست و کهنسالی که در شهر اراک وجود دارد، شورای شهر اراک در راستای ضرورت حفاظت از آن‌ها، نسبت به طرح شناسایی و ثبت درختان کهنسال به عنوان میراث طبیعی شهر اراک، رأی مثبت داد.

خسروانی افزود: بر این اساس، شهرداری اراک مکلف است در بازه زمانی یک‌ماهه از ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به شناسایی درختان کهنسال شهر اراک و ایجاد بانک اطلاعاتی آنها شامل موقعیت مکانی، مختصات طول و عرض جغرافیایی، نوع و محیط بن، اقدام کند.

وی گفت: همچنین در راستای این مصوبه انتظار است شهرداری نسبت به درج اطلاعات درختان شناسایی شده بر روی سامانه «عیان» نیز اقدام کند و سپس در صورت داشتن شرایط، نسبت به ثبت آنها در فهرست میراث طبیعی شهر اراک با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم را انجام دهد.