تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735672
شناسه : 3735672
تاریخ :
منابع طبیعی سمنان در آماده باش/ گردشگران مراقب جنگل‌ها باشند اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از اعلام آماده‌باش در تمام مراتع و جنگل‌های استان خبر داد و گفت: این آماده‌باش به دلیل احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به واسطه گرمای هوا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از صدور هشدار برای امکان آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی و جنگل‌های استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: این سطح از هشدار به واسطه گرمای هوا و افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر چند مورد آتش سوزی مراتع و جنگل را شاهد بودیم، افزود: بخشی از این هشدارها به آگاهی رسانی به مردم در راستای مراقبت از جنگ‌ها و مراتع است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان همچنین گفت: به واسطه تداوم افزایش دمای هوا و حضور گردشگران در جنگل‌ها و مناطق ییلاقی و مرتفع استان نیاز است که مراقبت بیشتری از جنگل‌ها و مراتع صورت گیرد تا خدای ناکرده شاهد حریق نباشیم.

مرادی حقیقی با بیان اینکه این فصل به واسطه گرما و خشکسالی، مراتع استان مستعد آتش سوزی گسترده هستند، گفت: از همه گردشگران درخواست شده تا کمال مراقبت را از جنگل‌ها و مراتع استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه‌های طبیعی با شماره رایگان ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ تماس گیرند، تاکید کرد: سهل‌انگاری عامل انسانی عامل بسیاری از آتش سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع است لذا بازهم از مردم درخواست می‌شود که در صورت حضور در طبیعت حتماً از خاموش شدن آتش و شعله‌های هر چند ریز اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان همچنین گفت: آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی می‌تواند سرمایه‌های کشورمان را در چند دقیقه نابود سازد لذا همه ما باید در قبال این امر احساس مسئولیت داشته باشیم.

مرادی حقیقی با اشاره به آماده باش تمام تجهیزات و امکانات یگان امداد بیان کرد: ایجاد حریق در پایان هفته گذشته متأسفانه به دلیل سهل انگاری گردشگران صورت گرفت و بخش‌هایی از جنگل‌های شهرستان شاهرود را از بین برد لذا علاوه و علیرغم آماده باش نیروهای ما، باز هم مراقبت از جنگل و پیشگیری از وقوع حریق اصل اساسی و مهم است.