تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735650
شناسه : 3735650
تاریخ :
حسینیه بیت العباس لامرد میزبان بزرگترین رویداد تعزیه کشور می‌شود اقتصاد ایران: شیراز-دبیرهجدهمین سوگواره کشوری تعزیه عاشورائیان گفت: شهرستان لامرد به مدت ۱۱ شب از چهارم شهریورماه امسال میزبان تعزیه خوان های کشوری خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال بردیده اظهار داشت: در هجدهمین دوره این سوگواره، ۱۰ گروه برتر برای اجرای برنامه‌های خود انتخاب که علاوه بر گروه‌های برگزیده کشوری، ۵ گروه منتخب از تعزیه‌های منطقه نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: تعزیه عاشوراییان لامرد از چهارم شهریور ماه به مدت ۱۱ شب، با حمایت مؤسسه موقوفه ابوفاضل (ع) میزبان تعزیه خوان‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد، از تمامی ظرفیت‌های تعزیه خوانی کشور استفاده خواهیم کرد و این مراسم فرصتی فراهم شده تا هنر تعزیه را معرفی کنیم.

بردیده با اشاره بر اهمیت انتخاب داوران کارآمد و آگاه، اعلام کرد: داوران هجدهمین سوگواره کشوری تعزیه عاشوراییان، از میان اساتید برجسته و باسابقه تعزیه، از جمله سید محمد علی موسوی نسب، سید باپیر، سید جلال عابدی، سید جلیل احمدی و سید احمد احمدی داوری این رویداد مهم کشوری را انجام می‌دهند.